וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוצי הספורט החדשים על המוקדי

רוני קורן-דינר

7.1.2007 / 16:13

מועצת הכבלים דורשת תכנים נוספים בערוץ הספורט הבסיסי כתנאי לאישור הערוצים החדשים. בין היתר, נדרש שידור הליגה הספרדית

המועצה לשידורי כבלים ולוויין הוסיפה דרישות לשידור אירועי ספורט בחבילת הבסיס כתנאי לאישור הערוצים החדשים שמבקשים להעלות ערוץ הספורט וצ'רלטון. ערוץ הספורט מבקש לאשר, בנוסף על הערוץ בתשלום 5+, גם ערוץ חדשות ספורט וערוץ נוסטלגיית ספורט. צ'רלטון מבקשת לאשר שני ערוצים חדשים לשידור מפעלים אטרקטיוויים בכדורגל ובכדורסל - שניהם בתשלום של כ-50 שקל בחודש.

מועצת הכבלים קבעה בישיבתה האחרונה, כי בערוץ הספורט בחבילת הבסיס ישודרו המשחקים המרכזיים של ליגת האלופות בכדורגל. כמו כן, חייבה המועצה שידורם של כדורגל ספרדי, בנוסף לכדורגל איטלקי, ובכלל זה המשחק המרכזי בכל מחזור של ליגות אלה. בנוסף, דרשה המועצה שידור משחק שבועי מרכזי מליגת ה-NBA ושידור המשחק המרכזי מליגת העל בכדורסל.

דרישות אלה מצטרפות לדרישות הקיימות כיום לגבי ערוץ הבסיס, ובכלל זה שידור מהדורת חדשות, כדורסל ישראלי, כדורגל עולמי, ספורט ישראלי בהיקף של 150 שעות, ספורט נשים ועוד. התוספת המשמעותית ביותר לערוץ הבסיס היא הדרישה כי מעתה ישודרו המשחקים המרכזיים בכל מחזור, וכן שידור של הליגה הספרדית בנוסף לליגה האיטלקית.

בנוסף לדרישות אלה, קבעה המועצה כי למנויים יתאפשר לרכוש את ערוצי ספורט 5 (ספורט קלאסיק וספורט 5 ניוז) והערוצים החדשים של חברת צ'רלטון (ספורט 1 ו- ספורט 2), גם בנפרד, ולא רק במסגרת חבילת ערוצים.

צ'רלטו תחוייב למכור תכנים למתחרה

לגבי ערוצי צ'רלטון קבעה המועצה כי חלה חובה להמשיך למכור משחקים בודדים מליגת העל בכדורגל גם לאחר תחילת שידור הערוצים החדשים, כלומר, שלא תהיה חובה לרכוש את אחד הערוצים או שניהם בהכרח. המגבלה החריפה ביותר כלפי צ'רלטון היא שהחברה תחויב למעשה למכור תכנים אטרקטיוויים למתחרה שלה, ערוץ הספורט: המועצה קבעה שערוצי צ'רלטון החדשים לא יהיו רשאים לשדר אירועים מרכזיים אלא אם ישודר המשחק המרכזי של אותם אירועים, בכל מחזור משחקים, בערוץ הספורט שבחבילת הבסיס. אירועים אלה כוללים את ליגת האלופות בכדורגל, ליגת ה-NBA, הליגה הספרדית הבכירה בכדורגל והליגה האיטלקית הראשונה.

במועצה מסבירים שמטרת דרישה זו היא למנוע מצב שבו ערוץ בתשלום קונה זכויות לאירועים האטרקטיוויים ואינו מאפשר שידור של המשחקים המרכזיים בערוץ הבסיס. בצ'רלטון זועמים על ההחלטה, וטוענים כי היא אינה מאוזנת, אך אומרים שהם עדיין בוחנים את צעדיהם. בערוץ הספורט בחרו שלא להתייחס לגופן של הדרישות החדשות. אבי בר, מנכ"ל ערוץ הספורט, מסר כי "אנחנו נערכים במלוא המרץ להעלאת הערוצים החדשים מהר ככל הניתן".

"ההחלטה החדשה תביא לשיפור התכנים בחבילת הבסיס", מסר יו"ר המועצה, יורם מוקדי. לדבריו, מדובר בהחלטה אשר מטילה אמנם מגבלות משמעותיות על ערוצי הספורט החדשים ועל HOT ו-yes, אולם "מדובר בהסדר מאוזן שגובש לאחר מחשבה מרובה, אשר עיקרו אישור ערוצים חדשים בתשלום לצד עיבוי הדרישות בחבילת הבסיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully