וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת הביצה

רנן פריד

13.1.2007 / 0:46

"ערב טוב" של גיא פינס חזרה השבוע לעונה עשירית. הזדמנות חגיגית להחליף כמה מילים עם העורכת הראשית של מפעלות פינס, מיכל מונצ'ז

מיכל מונצ'ז, העורכת הראשית בחברת ההפקה "גיא פינס תקשורת", היא ללא ספק הבחורה שתרצו כחברה טלפונית כשתשתתפו בשעשועון ידע על בידור. כשמאחוריה מעל 1400 תוכניות של "ערב טוב" ושאר ההפקות של הקונגלומרט הפינסי, באוויר וביבשה, אפשר בקלות להגיד שהבחורה היא המדריך הישראלי השלם לתרבות ובידור, אבל חשוב הרבה יותר - מעצבת דעת קהל ובין המשפיעים בתחומה.

מונצ'ז החלה את דרכה ברשת ג', משם התקדמה לערוץ 1 ושימשה תחקירנית ואחר כך רכזת מערכת בתכניות שונות. למערכת התוכנית "ערב טוב" הגיע לפני שמונה שנים בתפקיד עורכת, "אמרו לי שאני לא אשרוד עונה שלמה", אומרת מונצ'ז, "התוכנית הראשונה שערכתי הייתה תוכנית 222 והשבוע שידרנו את תוכנית 1706".

"ערב טוב" חזרה בתחילת השבוע לעונה עשירית. הדוגמנית ריבי טל ומגיש MTV לשעבר, ג'ייסון דנינו-הולט הצטרפו ככתבים. לירון וייצמן נכנסה לנעליה של חן ליברמן ותגיש את פינת החדשות החמות.

מה חדש בעונה הזאת?

"הוספנו פינת נוסטלגיה, השבוע לפני 10 שנים, שבמסגרתה נזכיר את האירועים הבולטים שהתרחשו בעולם התרבות באותו שבוע לפני עשר שנים. עוד שינוי חשוב ובולט שישמנו השנה הוא נוכחות הכתבים באולפן. זה שינוי שלי אישית מאוד חשוב וכמובן דורין אטיאס בפינה חדשה. דורין ממש תלביש כוכבים ולא רק תעניק להם ציונים. למעט השינויים הללו אין הרבה, ל'ערב טוב' יש פורמט שעובד טוב ולא צריך לרדוף אחרי הזנב של עצמנו כל עונה מחדש כדי להמציא את הגלגל."

התחרות עם Y ב-10 עשתה לנו טוב

מה לדעתך היתה נקודת הציון בהתפתחות של "ערב טוב"?

"נקודה משמעותית באבולוציה של התוכנית היא השילוב של איה ושירלי. עד אז הכתבים היו מאחורי הקלעים, והתוכנית היתה בז'אנר אחר לגמרי. הכניסה של איה ושירלי הכניסה אנשים חדשים לפרונט, אישיות חדשה. את הכתבה הראשונה שלהם אני לא יכולה לשכוח, זה היה מסיבת פתיחה של מועדון הדום. בכלל, התוכנית היא בית ספר מדהים לכתבים, זה שפשוף מהיר ואיכותי."

מופעלים עליך לחצים לוותר על אייטמים?

"במקרה שאני מוצאת את האייטם שווה אני לא מוותרת. כך לא ויתרתי על שידור הריב של טובל'ה ונעמה חסין שנקלט במצלמות שלנו, לא על התחקיר סביב סוגיית טקס מלכות היופי ולא על שידור התחקיר על התוכנית של אורי גלר. לפעמים אנשים מתקשרים מבוהלים ומבקשים שלא נשדר, אבל אם אני מוצאת בזה דרמה אני לא מוותרת. לעומת זאת פעם נעלמה אחות של דוגמנית מפורסמת. רצינו לדווח על זה, אבל כשהתקשרו מהמשפחה והסבירו שזה פוגע בהם, החלטתי לרדת מזה".

הרבה שנים הייתם לבד, כעת ניצבת מולכם, Y ב-10 הם איום עבורכם?

"Y ב-10 מהווים תחרות שעשתה לנו טוב, אבל האיכות שלנו תמיד תישאר ואני מאמינה שביום מן הימים הם יאמצו את הקו שלנו. יש לנו הסתכלות מפוכחת על הדברים. גיא בוחר סביבו אנשים שההסתכלות שלהם על עולם הבידור היא מפוכחת, אין אמת חד משמעית אבל יש הסתכלות מפוכחת וזה מה שהופך אותנו ליותר טובים."

"היתה לי הרגשה שהמפורסמים בארץ כבר נתנו הכל"

מונצ'ז חתומה על פורמט התכנית "שניים" אותו פיתחה יחד עם אורי סלעי, לשעבר העורך הראשי של ערוץ הבידור הישראלי. התכנית משודרת ב-HOT בידור ישראלי ונרכשה לאחרונה לשידור על ידי זכיינית ערוץ 2 קשת. בימים אלה החלה הפקת העונה השלישית.

"הייתי מאוד סקפטית לגבי 'שניים', היתה לי הרגשה שהמפורסמים בארץ כבר נתנו כל מה שיש להם באין ספור ראיונות וחששתי שלא יהיה להם יותר מה לתת. מה עוד שלדעתי מראיין זה מקצוע שלם שאנשים עושים ממנו קריירה. לא הייתי בטוחה שאם נותנים לדוגמנית או שחקן לשמש כמראיין זה יכול להצליח. כשהתחלנו להקליט תוכניות ישבתי בקונטרול וראיתי את זה קורה, רק אז הבנתי שזה באמת מצליח".

אז מה סוד ההצלחה?

"מרואיינים בארץ מגיעים לראיון מנומסים ובחשש גדול. ב'שניים' בגלל שהמרואיין יושב מול מראיין לא מקצועי, שלפעמים הוא גם חבר, או קולגה, הוא משתף פעולה. מערכת התוכנית עושה עבודת הכנה נהדרת ואנשים באים ופותחים את הלב."

היית מתראיינת ב"שניים"?

אני לא יודעת, בכלל אני לא מתראיינת הרבה. יש לי נטייה להגיד דברים ואז להתחרט עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully