וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחקירוברטו מכה גלים

רנן פריד

15.1.2007 / 15:01

איגוד מפיקי הפרסומות יפעל להביא לחקיקה שתבטיח כי רק סוכנים מורשים יהיו רשאים לפתוח סוכניות המעסיקות דוגמנים ושחקנים

איגוד מפיקי הפרסומות, יוצא בימים אלה בקריאה דחופה להסדיר בחוק את עבודת סוכני הטאלנטים. בעקבות תחקיר "עובדה", שבו נחשף המתרחש מאחורי סוכנות הדוגמנות "רוברטו" , קורא אמפ"י להסדיר בחוק את פעילותם של סוכני השחקנים והדוגמנים.

האיגוד יפעל בשבועות הקרובים להביא לחקיקה שתבטיח כי רק סוכנים מורשים יהיו רשאים לפתוח סוכניות המעסיקות דוגמנים ושחקנים. החוק המוצע יגבש כללים בנוגע להעסקת טאלנטים ויחייב את הסוכנים להנפיק תעודת יושר ממשטרת ישראל, על מנת להבטיח שגורמים בעלי עבר פלילי לא יהיו מעורבים בפעילות הסוכנויות.

לטענת אמפ"י, יש להקפיד על כך ששליטת הסוכן בחייו של דוגמן או שחקן לא תגרום להפרת זכויותיו בסיסיות, כמו זכותו לשעות עבודה סבירות, זכותו לתגמול נאות ויותר מכל זכותו על גופו ובריאותו. הזכות על הגוף והבריאות מתייחס בעיקר ללחץ המופעל לעתים קרובות, על דוגמניות קטינות, לרדת אל מתחת למשקל סביר.

עו"ד אתי חסיד, מנכ"ל אמפ"י: "את הדברים האלה לא ניתן להתנות בחוזים האישיים בין הטאלנטים לבין הסוכן. החוק יבטיח שגם אם סוכן יחייב את הטאלנט בתנאים דרקוניים, תנאים אלו יהיו בטלים מאחר ויעמדו בניגוד לחוק. יש לדאוג לכך שלא תותר שליטה מוחלטת ת של הסוכן על חייהם של הטלנטים, ויובטח שבכל מקרה לא תיפגע האוטונומיה של הנתונים למרותו של הסוכן. אם סוכני נדל"ן מחויבים לעמוד בתקנים מסויימים כפי שמחייב החוק, אין סיבה שסוכנים המופקדים על חייהם ורווחתם של נערות ונערים צעירים לא יחוייבו בסטנדרטים גבוהים של התנהלות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully