וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי ימשיך לצאת לאור עד יום חמישי

כרמל בן צור

15.1.2007 / 15:37

הדיון שהיה אמור להיערך היום בתביעת ניוזקו נגד שלמה בן צבי וקבוצת הירש מדיה, נדחה. הצדדים ביקשו למצות את הליך ההידברות ביניהם

החינמון "ישראלי", המופץ בתחנות רכבת ובמקומות ציבוריים אחרים ברחבי הארץ, ימשיך לצאת לאור עד ליום חמישי הקרוב. כך עולה מהחלטה של רשם בית המשפט המחוזי בתל אביב, שמואל ברוך. ההחלטה התקבלה לאחר שדיון שהיה אמור להיערך היום בתביעה שהגישה ניוזקו נגד שלמה בן צבי וקבוצת הירש מדיה, נדחה לבקשת הצדדים שביקשו למצות את הליך ההדברות ביניהם.

בהחלטתו נזף ברוך בצדדים על המועד בו הגישה את בקשת הדחייה, באומרו כי "אני יכול להצטער על העיתוי של הגשת בקשת הדחייה, בעקר משום שלשם שמיעתו של תיק זה דחיתי שמיעתם של שני תיקים גדולים אחרים, וזאת בשים לב למשמעויות שיכולות להיות להליך מבחינת העובדים".

בדיון הקודם שנערך בנושא נקבע, כי המנהל המיוחד של החינמון, עו"ד מוריאל מטלון, ישלם לעובדים 45% ממשכורותיהם ואת יתרת הסכום ישלם איש העסקים שלמה בן צבי. עם זאת, עובדים שהגיעו היום לדיון דיווחו כי 55% ממשכורותיהם טרם שולמו. בשבוע שעבר הצטרפו העובדים לשלדון אדלסון, והגישו לבית המשפט המחוזי בקשה למנות לישראלי ניוז - מו"ל "ישראלי" - מפרק זמני במעמד צד אחד. העובדים ביקשו להסמיך את המפרק לתפוס את נכסי החברה, ולאפשר לו לבחון את האפשרות להמשיך ולהפעיל את העיתון על מנת למוכרו כ"עסק חי".

מהלכים אלו באים על רקע בקשתה של חברת ניוזקו שבבעלות אדלסון מבית המשפט המחוזי בתל אביב להכירז על פירוק ישראלי ניוז. מבקשת הפירוק עולה כי ניוזקו הלוותה לישראלי ניוז 8.4 מיליון דולר. לדבריה, על פי ההסכמים שנחתמו, ניתנו הכספים כהלוואה שחלקה היה אמור להיות מומר בתנאים מסוימים להשקעה בחברה. בבקשת הפירוק שהגישה ניוזקו, היא טוענת כי ההלוואה ניתנה במסגרת ההסכמים שנחתמו בינה לבין קבוצת הירש מדיה, המצויה בבעלותו של בן צבי.

בבקשת הפירוק טוענת ניוזוקו כי נודע לה שבן צבי והירש מדיה שלחו יד לכספי החברה והעבירו "בסתר ותוך הטעיה" לקופת חברות אחרות שבשליטתם כ-11 מיליון שקל. עוד נטען כי בניגוד להתחייבויות בהסכם, לא הוקצו לניזוקו מניות כלשהן בחברה.

לטענת ניוזקו, "מצב הדברים היום הינו שישראלי ניוז היא חדלת פירעון, כיוון שאין ביכולתה לשלם את חובותיה מנכסיה, וכיוון שצו בית המשפט המחוזי שניתן במסגרת ההליך המתנהל בין המבקשת לבין בן צבי, הירש מדיה, ואחרים המופנה מהותית גם כלפי החברה אינו מקויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully