וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלבוטק מציג: הקומבינה של צופית

רנן פריד

22.1.2007 / 11:33

תחקיר כלבוטק חושף: הנכה שהשתתף בתכנית פתיחת העונה של צופית גרנט מסוגל ללכת ובתכנית ידעו על כך. מערכת התכנית: "שטויות במיץ עגבניות"

כלבוטק תשדר מחר תחקיר על תכניתה של צופית גרנט המשודרת בערוץ 10. על פי התחקיר גרנט והפקת התוכנית הזמינו לתוכנית את מוטי מורן, נכה בכיסא גלגלים, על מנת שמחולל הניסים יוסף אלגזר יעזור לו לשוב וללכת על רגליו.

מהתחקיר של כתב כלבוטק, עמי אילני עולה כי מורן מסוגל ללכת והוא אף הצהיר על כך בפני חברי מערכת התכנית.

תכניתה הראשונה של צופית גרנט שודרה בחנוכה והוקדשה לניסים . לאולפן הגיע מחולל הניסים יוסף אלגזר הידוע כבעל ידי חשמל. במערכת התוכנית חיפשו אחר נכה בכיסא גלגלים. כלבוטק יראו בתכניתם ביום שלישי כי לפני הצילומים הגיע מורן למשרדי ההפקה של התכנית על כיסא גלגלים שם פגש את אלגזר כהכנה לקראת צילומי התכנית. מורן טוען בתחקיר כלבוטק שכבר אז הוא סיפר להפקת התוכנית כי הוא מתקשה בהליכה, אולם הוא יכול ללכת.

חלקו של אלגזר בתכנית נמשך זמן רב. גרנט, כזכור, נשבעה בילדים שלה שהמתרחש באולפן הוא אמת. אלגזר התקרב למורן שגופו רעד וצעק לו לעמוד. מורן נעמד על רגליו, עזב את כיסא הגלגלים והתחיל ללכת באולפן בעזרתם של צופית ואלגזר. בידי כלבוטק צילומים של ארבעה מיקרים אחרים בהם מוטי מורן נראה הולך ללא עזרת קביים, כסא גלגלים או תמיכה מכל סוג.

על פי התחקיר בהפקת התכנית ידעו מראש שמורן מסוגל ללכת ומורן עצמו אף אמר בשידור שהוא מתקשה בהליכה, אבל לטענתו מערכת התכנית הסירה את המשפט הזה בעריכה.

צופית גרנט: "אלחם על שמי"

צופית גרנט מסרה בתגובה: "לא ידעתי שמוטי מורן מסוגל ללכת על הרגלים, ידעתי שהוא מסוגל לקום מהכיסא לשנים שלושה צעדים בתמיכה בלבד אבל בטח שלא ידעתי שהוא מסוגל ללכת. אדם שלא מסוגל ללכת בלי תמיכה הוא נכה, אם זה לא נכה אני לא יודעת מה כן. מה שכלבוטק עושים זה משחק של טלויזיה, זה משחק שלהם לעשות כתבה על נושא סקסי והתוכנית שלי כזאת. אני לא ידעתי שהבחור מסוגל ללכת ואני אלחם על שמי.

ממערכת התוכנית של צופית גרנט נמסר: "כל טענה שהתוכנית ידעה שמוטי יכול ללכת כרגיל היא פשוט שטויות במיץ עגבניות. יוסף אלגזר מטפל עשרות שנים בצניעות בחולים שסובלים מכאבים אך יכולים לחזור וללכת כי הם אינם משותקים ולא נחתכו להם העצבים בעמוד השדרה".

"הזמנו את יוסף אלגזר לראיון בתוכניתנו במיוחד מארה"ב. במשרדינו ראינו את אלגזר מטפל בחולים רבים שהגיעו אלינו מכל הארץ ואחד מהם היה מוטי."

"אלגזר פגש במוטי לראשונה במשרדינו, יומיים לפני התכנית. מוטי הגיע אלינו למשרד מבית החולים תל השומר, הוא הציג מסמכים רפואיים המאשרים שמדובר בבחור מסכן, על כסא גלגלים שאינו מצליח ללכת. מוטי סיפר שעצביו אינם קרועים ולכן יש לו פוטנציאל לחזור ולצעוד על הרגליים. והוא אינו משותק ופשוט אינו מצליח ללכת. האמנו למסמכים, לעמותה, לבית החולים ולמוטי שהסיפור האישי שלו ריגש אותנו וגם היום אנחנו מאחלים לו רק בריאות."

"כל טענה שהתוכנית ידעה שמוטי יכול ללכת כרגיל היא פשוט שטות. המערכת האמינה שלמוטי יש יכולת לחזור ללכת, כי היתה לו בעבר יכולת ללכת ועצביו אינם קרועים. הרי לכן בעצם זומן לתוכנית מלכתחילה. בשום פנים ואופן המערכת לא ידעה ואינה יודעת גם כעת שהוא מתחזה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully