וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפטר חגי פינסקר, מנהלה הראשון של הטלוויזיה

רנן פריד

22.1.2007 / 14:19

פינסקר אחראי למהפכת שידורי האקטואליה ועיצב את מתכונתם של יומני החדשות ברדיו כפי שהם משודרים עד היום

נפטר חגי פינסקר מנהלה הראשון של הטלוויזיה הישראלית. חגי פינסר ז"ל החל את הקריירה שלו כקריין בקול ירושלים המנדטורי, ועם הקמת המדינה היה בין ראשוני קול ישראל. אחרי שנים אחדות בהן שידר את השעה העברית של BBC בלונדון, הוא חזר לקול ישראל שם יזם וערך תוכניות חברתיות ופוליטיות רבות בינהן "זאת בעייתך", "יש שאלות" ו"פנורמה".

בשנות הששים קיבץ סביבו פינסקר חבורה של שדרים צעירים, שחוללה בהנהגתו את מהפכת שידורי האקטואליה ועיצב את מתכונתם של יומני החדשות ברדיו כפי שהם משודרים עד היום: "היום הזה", "בחצי היום". בחבורה זו היו חיים יבין, יעקב אחימאיר, דן שילון, ירון לונדון, יוסי שריד, רון בן ישי, דליה יאירי, חיים גיל, דן לאור, שלום קיטל, גבי גזית, רזי ברקאי, יגאל לוסין ואחרים.

במלחמת ששת הימים עמד חגי פינסקר בראש מערכת השידורים מאזורי הקרבות. לימים היה מנהל הרדיו ועם הקמת הטלוויזיה הישראלית בשנת 1969 – עמד בראשה. במהלך תפקידו זה הוגש "בג"ץ רסלר" אשר מיסד את שידורי השבת בטלוויזיה.

השדרן גבי גזית אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "היא לי הכבוד והעונג לעבוד עם חגי פינסקר תקופה לא קצרה בקול ישראל. מדובר באחר מאנשי התקשורת שהרשימו אותי באופן יוצא דופן. הוא היה איש חכם, תרבותי, נפש חמה ואיש מקצוע מעולה. מאוד הצטערתי לשמוע על מותו".

הלוויתו של חגי פינסקר תתקיים מחר בשעה 14:00 בבית העלמין גבעת שאול בירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully