וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המושך בחוטים

איילה צורף

25.1.2007 / 10:24

מוטי מורל, יועץ התקשורת של משה קצב: "העם חושב שהתקשורת נתעבת - נאום הנשיא רק הוציא את האמת לאור"

בבוקר שאחרי הנאום הדרמטי שנשא אתמול נשיא המדינה משה קצב, נשמע יועץ התקשורת שלו, מוטי מורל, עייף במיוחד.

מורל הוא העומד מאחורי ההצגה הטובה ביותר שנראתה בטלוויזיה בשנים האחרונות, נאום ה"אני מאשים" שנשא קצב בשידור חי במשך כמעט שעה שלמה. במסגרתו הוא הטיח האשמות קשות בתקשורת ובמשטרה.

אתה כתבת לו את הנאום?

"לא. הנשיא כתב את הנאום לעצמו. אני רק סידרתי אותו וקיצרתי אותו. הוא היה ארוך יותר".

מה אתה חושב על הנאום?

"אני חושב שהנשיא אומר את האמת. נימוס זה לא הנושא כאן. המטרה של הנאום היתה לעקוף את התקשורת שכבר חרצה את דינו, ולהעביר מסרים ישירות לעם. את שואלת האם המטרה הושגה? בוודאי שהוא הושגה, ויש לכך אינדיקציה אחת - הטוקבקים. בשעה חמש בערב, לפני הנאום, מאה אחוז מהטוקבקים באתרי האינטרנט היו נגד הנשיא. לא היה אפילו טוקבק אחד לטובתו. שעה אחרי הנאום, חצי מהטוקבקים היו בעדו. הצלחנו לשנות את דעת הקהל. הציבור עכשיו יודע שהמשטרה והתקשורת אינם דוברי אמת".

זאת האסטרטגיה שבנית? להעביר מסר קבוע שכולם שקרנים, כולם נגועים, ורק הנשיא דובר אמת?

"לא כולם שקרנים. העיתונות הכלכלית היא המקום היחיד שעוד נותרו בו ידיעות אמיתיות, עובדתיות. בעמודי החדשות ובמהדורות החדשות יש הרבה ידיעות על רגשות, אבל כבר מזמן אין שם עובדות".

אתה חושב שהנאום הקיצוני, וההשתלחות בתקשורת בכלל ובגדי סוקניק מערוץ 2 בפרט מועילה ללקוח שלך?

"זה לא שאלה של מועילה או לא. אלו העובדות. כבר חצי שנה שהתקשורת טוחנת אותו מהבוקר עד הערב. אבל הוא שתק והיה ממלכתי. בסוף, הכל מתפרץ. האמת יוצאת לאור".

לו היית יודע מראש שהוא יצעק על עיתונאים בשידור חי? שהוא יפתח חזית מול כלי התקשורת החזק בישראל - ערוץ 2 - היית מנסה למנוע את מה שקרה?

"אני שמח שזה יצא דרמטי כל כך. הגישה שלי כיועץ תקשורת: להציף את האמת הקשה למעלה לדיון ציבורי פתוח. לאמת יש כוח יותר חזק מכל שקר. כולם משחקים משחק ומתייפיפים, בעיקר התקשורת. אז הנה, המשחק שלהם יצא אתמול לאור, וזה בוודאי שלא יזיק ללקוח שלי. עכשיו חדשות ערוץ 2 יחשבו פעמיים לפני שהם ידברו נגדו בחוסר אחריות. הם ינסו לצאת מגדרם כדי להוכיח שהם לא פועלים אישית נגד הנשיא. שלום קיטל (מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 א.צ) חוזר על המנטרה שהם חברת חדשות מקצועית. אבל העם לא מאמין לתקשורת, הוא חושב שהיא נתעבת. אם התקשורת רוצה לחיות בבועה ולהמשיך לדבר רק אל המפרסמים, בעלי ההון ומקבלי ההחלטות, אין שום בעיה. רק שייקחו בחשבון שזאת בועה, וצריך לפוצץ אותה".

מה אתה מעריך שיקרה כעת?

"אני מניח שכל הצדדים ירצו להחזיר אש. וזה בסדר גמור מצידנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully