וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משיבים אש

רנן פריד

25.1.2007 / 10:51

אריה גולן, גלעד עדין, רזי ברקאי, אילנה דיין ואביב לביא נדרשים לנאומו של הנשיא קצב אמש ולשאלת סיקור התקשורת את הפרשה

התקפתו חסרת התקדים של נשיא המדינה משה קצב, על התקשורת, בנאומו אמש נדחתה כמעט מיידית על הסף בידי מי שסיקר את הפרשה. חברת החדשות של ערוץ 2 פרסמה את תגובתה לדברים בזמן אמת. על אף שמקובל כמעט על כולם שטענותיו של הנשיא מופרכות, התחזק אמש דיון בשאלה האם אחרי חצי שנה של פרסומים, הדלפות החוזרות ונשנות מחדרי החקירות ומנגד הצהרות עורכי דינו של הנשיא, יוכל קצב לזכות למשפט צודק.

מגיש קול ישראל, העיתונאי אריה גולן אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה: "היה לי קשה לצפות בנשיא אמש ואני מאמין כי הוא משוכנע שהתקשורת לא הייתה הוגנת איתו. הנשיא טען שלא נתנו לו להגיב וזה דבר שאינני מבין. כל כלי תקשורת פנה אל הנשיא עשרות פעמים. אני יכול להעיד שאנחנו בקול ישראל ביקשנו אין ספור פעמים ראיון עם הנשיא וכשפעם אחת הוא הסכים שידרנו את הראיון הזה הרבה מאוד פעמים. לעורכי הדין של הנשיא היה קו פתוח עם כלי התקשורת. אני יכול להעיד כי כל פעם שהנשיא, או אנשיו רצו לדבר, הם דיברו. כל בדל אינפורמציה שהגיע מבית הנשיא קיבל ביטוי הוגן בתקשורת".

"אמש הנשיא תקף את התקשורת, הוא במצוקה קשה עכשיו והוא נלחם את מלחמת חייו. לא שאני משווה חלילה את מצוקתו למצוקת המתלוננות אבל הוא במצב קשה. הנשיא נפל חזק, הוא נמצא בסערת נפש, אני לא קונה את התמונה שהוא מצייר שכולם רודפים אותו, אפילו ראש הממשלה כבר קרא לו להתפטר וכמוהו חברי כנסת רבים. בסופו של דבר, לישראל יש מערכת משפט טובה והשופטים יקבעו מה היה כאן".

גלעד עדין: "הנשיא שכח שהוא הרשות והמוטרדות לכאורה הן אזרחיות"

מנכ"ל חדשות 10 גלעד עדין אמר לוואלה! ברנז'ה: "אני רואה בחומרה רבה את העובדה שנשיא המדינה משה קצב ניסה לערער אמש את אמון אזרחי ישראל בדמוקרטיה הישראלית ובתרומתה של התקשורת לדמוקרטיה. הנשיא יצר מיצג שווא כאשר טען לקונספירציה מטעמה של התקשורת המשטרה, הפרקליטות ופוליטיקאים אינטרסנטים. אני מסכים עם הנשיא כי תפקיד התקשורת הוא להגן על האזרח מפני הרשויות אם זאת אני תמה על כך שהנשיא שכח שכיום הוא הרשות והמוטרדות לכאורה הן אזרחיות הנפגעות שחיות בפחד מפני עוצמת המוסד שהוא עומד בראשותו."

"אני דוחה בתוקף את השתלחות הנשיא בתקשורת בכלל ובערוץ 2 בפרט, כאילו לא ניתנה לו האפשרות להציג את דעתו. אני באופן אישי מכיר את מר קצב ורעייתו ולכן ניהלתי באופן אישי את הניסיונות השכנוע על מנת לתת להם במה למסור את גרסתם. למרות שבני הזוג ידעו שהם יקבלו הזדמנות הוגנת להציג את משנתם, הם סרבו לנצל את הבמה ולכן אין בסיס לטענת הנשיא על כך שלא ביקשנו להציג את עמדתו".

מגיש גלי צה"ל, העיתונאי רזי ברקאי אמר אמש: "אני חושב שהיו הרבה מאוד ספינים מכל הכיוונים מצד הנשיא מצד המתלוננות בעד ונגד כולם. עם זאת אינני חושב כי היה מסע תקשורתי מכוון כנגד הנשיא. באמצעי התקשורת התראיינו ודיברו אנשים מטעמם של המתלוננות וכן אנשים מטעמו של הנשיא. אינני חושב כי התקשורת שירתה צד מסוים. מה שכן, התקשורת שרתה את הדרמה, התקשורת שירתה את הצהוב וזאת מחלה ידועה של התקשורת. עם זאת אינני חושב שהתקשורת השפיע על השופטים. על פי ראות עיני אין קשר בין השניים. אנחנו לא נתנו נשק לשופטים להכריע בפרשה."

אילנה דיין: "אין לנשיא סיכוי לקבל משפט צדק"

עוד לפני נאום הנשיא דיברה אתמול אילנה דיין בתכנית הבוקר של קשת. דיין סבורה כי לנוכח הסיקור התקשורתי של פרשת הנשיא קצב, אין לנשיא סיכוי לקבל משפט צדק. לטענתה אין שופט אחד בישראל שיכול להגיע ב"ראש פתוח" למשפט ולשפוט את הנשיא ללא דעה קדומה וללא השפעה מהכאוס התקשורתי והספינים שסובבים את הפרשיה. דיין ציינה בשידור, כי אומנם מנועי התקשורת הגדולים, שהיו אחראיים לספינים שירתו גם את הנשיא ולא רק את המתלוננות, אך למעשה יצרו מצב של כאוס, שבמסגרתו כולם יורים בכולם. לדעתה של דיין מדובר במלחמה שפרצה גבולות וכעת הסיכוי של קצב לקבל משפט צדק נמוכים.

העיתונאי אביב לביא חושב שדבריה של דיין לא מעידים על בעיה של התקשורת: "אם בגלל השפעת התקשורת השופטים אינם יכולים לעשות לנשיא משפט צדק, אז יש לנו בעיה גדולה מאוד במערכת המשפט. זו בעיה שכלל אינה קשורה לתקשורת. תמיד אנחנו אומרים את הדברים הללו מנקודת מבט של ביקורת על התקשורת, מה שמדאיג אותי, זה מה הדבר אומר על מערכת המשפט. אם כותרות העיתונים משפיעות על השופטים צריך לעשות בדק בית במערכת המשפט. זה לא הגיוני ששופט מושפע מכותרת עיתון. אני אזרח מהשורה שרוצה להאמין כי שופטים פוסקים על פי עובדות וראיות. אם הם מושפעים מהתקשורת יש לנו בעיה במערכת המשפט."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully