וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה פרץ: "הנאום אמש היה טעות אחת גדולה"

איילה צורף

25.1.2007 / 13:46

יועצי תקשורת תוקפים את נאום הנשיא: "כשאתה מואשם באונס, זו טעות קריטית להוכיח לציבור שיש בך צד תוקפני"

נאומו של נשיא המדינה משה קצב אמש הוא לא פחות מאשר "אקט התאבדות ציבורית", כך מסכימים יועצי התקשורת, אך מרביתם אינם מוכנים לדבר לציטוט. מוטי שרף, למשל, יועץ התקשורת של משטרת ישראל, סירב להתייחס לנאום קצב. כך גם היחצ"ן רני רהב.

יועץ התקשורת שלמה פרץ היה בין הבודדים שהסכימו לדבר לציטוט: "הנאום אמש היה טעות אחת גדולה", אומר פרץ. "הוא לא תיקן את מעמדו של קצב. בשום שלב קצב לא אמר - לא קיימתי יחסים עם אף אישה. הוא לא הכחיש, והכחשה על קיום יחסים מתבקשת כאן. הוא אמר שהוא לא פגע באף אדם - גבר או אישה. זה לא מספיק חזק וברור. הוא לא נתן לקהל ששומע אותו אפשרות להבין שהוא לא אשם", מדגיש פרץ.

לדברי פרץ, הטעות המרכזית בנאום אתמול היתה הקו התוקפני. "כיועץ תקשורת הייתי אומר שהנאום נתן פורקן לרגשות הקשים של הנשיא, אך לא שיפר משמעותית את מעמדו בציבור. מורל (מוטי מורל, יועץ התקשורת של הנשיא א.צ) היה צריך ללכת על הקו של אמפתיה וסימפטיה כלפי הנשיא. להציג אותו כקדוש מעונה ולא כמישהו תוקפני. אני משוכנע שאם יעשו היום סקר דעת קהל, השינוי, אם יהיה בכלל שינוי לטובת נשיא, יהיה שינוי קטן מאד. אין ספק שהנאום הזה לא מצליח לתקן את מעמדו של הנשיא".

פרץ טיפל בעבר במהלכים תקשורתיים של שר האוצר לשעבר יצחק מודעי; בביבי נתניהו; בשמעון כצנלסון, יו"ר מפעל הפיס; ועוד.

יועץ תקשורת נוסף אומר: "אם מטרת הנאום היתה לעקוף את התקשורת ולעבור מעל לראשה אל הציבור, אזי מטרה זו הושגה. אך המסר שהועבר לצופים בבית היה בעייתי. במקום להסתכל לעם בעיניים ולהצהיר שוב ושוב שהוא לא אנס אף אישה, הוא הראה את הצד התוקפני שבו. בימים בהם אתה מואשם באונס, זה טעות קריטית להוכיח לציבור שיש בך צד תוקפני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully