וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת סביב שידור הפרק השלישי של "אשם במותו"

רנן פריד

29.1.2007 / 11:50

אורנה בן דור: "מדובר במאמץ של צה"ל לטשטש ולטייח עובדות". דו"צ: "ראוי שהביקורת תתבסס על עובדות אמיתיות".

צה"ל מסרב לאשר את שידור הפרק השלישי של סדרת התעודה "אשם במותו", אם לא יוסרו ממנו קטעים, אשר לטענת דובר צה"ל פוגעים בצבא. הפרק, העוסק באסון המסוקים, אמור להיות משודר מחר בערוץ 10. החומרים המשודרים בפרק כבר אושרו על ידי דובר צה"ל, אולם כעת חזרו בהם גורמים בצבא מן האישור והם תובעים להוריד חלק מהתחקיר.

אורנה בן דור, יוצרת הסדרה, אמרה הבוקר כי אין מדובר בנושא הנוגע לביטחון המדינה, אלא במאמץ של צה"ל לטשטש ולטייח עובדות הקשורות לאסון המסוקים. בן דור טוענת כי אם צה"ל ימשיך במדיניותו, הרי שהיא תשדר את התכנית, עם קטעים מושחרים שעליהם יכתב "צונזרו על ידי דובר צה"ל".

"אשם במותו", סדרה תעודית בת שלושה פרקים של היוצרת אורנה בן דור, עלתה לשידור לפני כשלושה שבועות בערוץ 10. הסדרה מותחת ביקורת נוקבת על אופן טיפול הצבא בתאונות בצה"ל ובחקירות המתנהלות לאחר מכן.

מאז שידור הפרק הראשון, הוצפה מרכזיית ערוץ 10 באלפי שיחות ופניות מהורים שכולים ומאזרחים, המביעים מחאה על אופן ההתנהלות של הצבא הנחשפת בסדרה, חלקם אף רוצים לחלוק את ההתנסויות הפרטיות שלהם עם יוצרי הסדרה. מנגד, התבטא בשבוע שעבר אלוף פיקוד מרכז, יאיר נוה, ויצא כנגד הסדרה בטענה כי היא פוגעת בשמה הטוב של יחידת דובדבן והמוטיבציה של החיילים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בצפייה בפרק זה, התחוור לנו כי הפרק שונה באופן מהותי וכי הערותינו לא הוטמעו, לרבות הערות אשר ההפקה מסרה לגביהן, בכתב, כי הן מקובלות עליה. בתום הצפייה בפרק, עת החלנו להשמיע את הערותינו בפני בא-כוחה של הבימאית, התפרצה הבימאית אל החדר, תוך שהיא מציינת כי אין בכוונתה לקיים דיון בנושא, או להכניס כל שינוי בפרק וכי הברירה בידינו, לקבל את הפרק כמו שהוא, או להוציא את החלקים שצולמו בשיתוף פעולה עם צה"ל מן הפרק. כל זאת מבלי שאף שמעה את הערותינו ובכך בחרה 'לשבור את הכלים' ולהפסיק את שיתוף הפעולה. לפיכך, לא נותרה בידי צה"ל כל ברירה אלא לבקש כי החומרים המופיעים בפרק והמתיימרים לשקף את תגובת צה"ל – יוסרו כליל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully