וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עם כבוד למגזר?

רנן פריד

30.1.2007 / 17:42

מרכז אעלאם במכתב לניצן חן: בשינויים הצפויים במהדורת מבט אין ביטוי הוגן לאוכלוסייה הערבית

מרכז אעלאם, מרכז תקשורת לחברה הערבית פלסטינית בישראל, העביר מכתב למנהל מחלקת החדשות של ערוץ 1, ניצן חן, בעניין השינויים המתוכננים בחטיבת החדשות של הערוץ. עיקר השינויים עוסקיפ במהדורת מבט: הוספת פינה אישית למהדורה, העסקת כתבים חדשים במחלקת החדשות והארכת זמן המהדורה, תוך הוספת כתבות עומק יזומות. לטענת מרכז אעלאם, בשינויים הצפויים אין ביטוי הוגן לאוכלוסייה הערבית:

"אנו סבורים כי בהוספת הטור האישי למהדורת "מבט" ובהעסקת כתבים חדשים בערוץ 1 יש התעלמות מוחלטת מן האזרחים הערבים בשידור הציבורי...הערוץ מנהל בימים אלה מגעים עם מי שעתידים להגיש את הטור האישי במהדורה ולצערנו, בין השמות המוצעים לא מופיע אף ערבי.... לאחרונה גם מונו שלושה כתבים חדשים לחטיבת החדשות, אף אחד מהם אינו ערבי."

במרכז טוענים כי השידור הציבורי מחויב לתת ביטוי למגוון התרבותי בחברה הישראלית, ובשל כך יש לשקול לצרף לפינה האישית גם אזרחים ערבים. עוד סבורים שם כי העסקת כתבים ערבים תתרום לבטח לקידום שיח אזרחי כולל ולטיפוח חברה אזרחית בריאה.

" 'אזרוח'" מהדורת החדשות יכול להיות מנגנון מרכזי ב'אזרוח' הערוץ כולו. כך ניתן יהיה אולי להצדיק את האגרה שהאזרחים הערבים משלמים, ומממנים באמצעותה שידור המתכחש לקיומם."

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור, הן בשידורי הטלוויזיה והן בשידורי הרדיו מקפידה לתת ביטוי לכל גווני החברה הישראלית ולכל מגזריה, ללא משוא פנים ועל פי חוק רשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully