וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק רמון: כתבי המשפט עצבניים

רנן פריד

31.1.2007 / 15:03

הכתבים שהגיעו לסקר היום את הכרעת הדין במשפט רמון זועמים על התנהלות מערך הדוברות של בתי המשפט

כתבים רבים שנכחו היום בהכרעת הדין במשפטו של חיים רמון מעלים טענות קשות כלפי דוברות בתי המשפט: "זהו יום שחור לדוברות בתי המשפט, מדובר באופן התנהלות מבזה שלרשות בתי המשפט אין מה להתגאות בו" אמר אחד הכתבים לוואלה! ברנז'ה. "לדוברות בתי המשפט היה זמן רב להתכונן ליום זה, מה שאיפשר להם להתכונן ליום כראוי ולהתנהל בו בכבוד".

נראה שמה שהצטלם רע מאוד בטלויזיה היה רע הרבה יותר בשטח: "המטרה העיקרית של דוברות בתי המשפט היתה למנוע מהכתבים לדווח את פרטי המשפט לפני סיום הקראת פסק הדין". מספר כתב נוסף,"בשעה 11:30 אספו את הכתבים לתדרוך ראשון בו הם התבקשו לשים את המכשירים הניידים בקופסה בצד האולם. אחרי כמה דקות כשהתברר שהרעיון לא ישומי שקלו שוב בדוברות בתי המשפט צעדים ואישרו לכתבים להשאיר את הטלפונים בידיהם, אך אסרו לעשות בהם שימוש או לעזוב את האולם לפני תום הקראת פסק הדין".

כתבי הטלויזיה והרדיו התחלקו בינהם, כך שכתב אחד ישב בעולם ואילו הכתב השני שידר מבחוץ. שני הכתבים לא יכלו ליצור קשר זה עם זה. "זו התנהלות לא הגיונית בעידן של טלויזיה רב ערוצית", אמר כתב אחר שסיקר את האירוע. בסופו של דבר שודרו בתחנות הטלויזיה והרדיו השונות ספקולציות. כתבים רבים העריכו כי רמון הורשע, בגלל שהקראת פסק הדין נמשכה זמן רב. הכתבים התבססו על ההערכה שאם היה מדובר בזיכוי נציגת דוברות בתי המשפט היתה מקדימה לצאת מן האולם.

עוד טוענים הכתבים כי גם כאשר יצאה הנציגה להעניק הודעה לתקשורת לא היה להם מקום לעבוד: "לא מנעו מאזרחים להגיע למשפט, דבר שיצר עומס של אנשים."

רבקה אהרוני דוברת בתי המשפט מסרה בתגובה: "דוברות בתי המשפט יישמה את החלטת הרכב השופטים שלא לאפשר כניסה ויציאה של כלי התקשורת מהאולם בעת הקראת הכרעת הדין. לכתבים התקיים תדרוך בשעה 11:30 בו הוסברו הטעמים והאיסורים. עם זאת, לבקשת כל הכתבים סוכם כי אם במהלך הדיון תיוודע התוצאה, תצא דוברת בתי המשפט להודיע על הכרעת הדין וכך נעשה. כתבים רבים הביעו שביעות רצון מהתנהלות הדברים. יצוין עוד כי משמר בתי המשפט פעל באופן מופתי מול מפרי הסדר במסדרון בית המשפט, בינהם כלי תקשורת רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully