וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים אוחזין

רנן פריד

4.2.2007 / 1:13

השאלה "של מי היצירה הזאת לעזאזל?" עמדה במרכז הדיון בכנס השנתי של איגוד המפיקים. כל הצדדים עונים את אותה התשובה: "שלי"

האספה הכללית השנתית של איגוד המפיקים, שהתקיימה ביום חמישי, עסקה בחוק זכויות יוצרים החדש, שמסעיר בימים אלה את התעשיה. הזכיינים מבקשים שהחוק החדש יבטיח את בעלותם הבלעדית על היצירה ואילו ארגוני היוצרים והמפיקים העצמאיים טוענים כי הגופים המשדרים נוקטים עמדה לא מוסרית ומנסים בחסות החוק לחמוק מתשלום תמלוגים. ביום שני הקרוב צפוי דיון נוסף בנושא בועדת הכלכלה של הכנסת.

את הדיון בכנס הנחה היו"ר הפורש של המועצה לשידורי כבלים ולווין יורם מוקדי. יו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר, קרא בכנס להוציא את הדיון בחוק מידיה של הכנסת ולהעבירו למי שמבינים וקרובים יותר לתחום וישמרו על איזון נכון בין יוצרים וזכיינים.

מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר, אמר כי מערכת היחסים בין זכיין למפיק צריכה להיות מבוססת על תועלת הדדית וכי בעל היצירה צריך להיות הגוף שלקח את הסיכון: "כשמפיק מגיע לקשת עם רעיון ומפתח אותו בכספי קשת ובתמיכתה, קשת היא הגוף שמסתכן בכישלון, לכן הזכיין הוא בעל הזכויות."

מרק רוזנבאום, חבר הנהלת איגוד המפיקים ויו"ר האיגוד לשעבר השיב לניר ואמר: "אתם לא גוף מפיק אתם גוף מפיץ, לכם מותר להפיק רק 35% מיצירות הערוץ ואילו אנו מפיקים עבורכם 65% מהיצירות". בניגוד לטענתו של אבי ניר, אמר רוזנבאום, כי המפיק הוא שותף לסיכוני ההפקה, לכן לא הגיוני כי הזכיין יהנה מבעלות על היצירה.

ניר הוסיף ואמר: "זו היצירה וכוחה של היצירה היא שקובעת את התנאים, לא רגולטור, לא ועדת כנסת, אלא כוחה ועוצמתה של היצירה היא הכוח של המפיק מול הגוף המשדר. בסיס ההתנהלות בינינו הוא כמה טוב המוצר שלכם, ערך היצירה נקבע על פי איכותה".

בדיון השתתף גם מנכ"ל ערוץ 10, מודי פרידמן. פרידמן אמר כי בערוץ 10 המפיקים הם שותפים ליצירה וכי לא מתאפשר מצב שבו מפיק עובד מול ערוץ 10 ונותר ללא זכויות. פרידמן ציין כי המפיקים לא מגיעים לערוץ 10 ומעדיפים להשתמש בפלטפורמת השידור של ערוץ 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully