וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 מציג: זה החוב שלי

רוני קורן-דינר

4.2.2007 / 14:10

נדרש לשלם 21 מיליון שקל לרשות השנייה בגין חובות עבר; ערוץ 10: מדובר בהפרת התחייבות למחיקת חובות

הרשות השנייה מבקשת מערוץ 10 להסדיר חוב בסך כ-21 מיליון שקל בגין דמי זיכיון משנים קודמות. נושא החוב עלה לאחר שערוץ 10 ביקש החזר עבור סכומים עודפים ששולמו לרשות בשנה האחרונה. יו"ר הרשות, נורית דאבוש, הנחתה את ועדת הכספים של המועצה לוודא מהו גובה הסכום שנדרשת הרשות להחזיר לערוץ 10, ולקזז אותו מחוב דמי הזיכיון.

ואולם, בערוץ 10 טוענים כי דרישת החזר החוב מהווה הפרה של התחייבות שנתנה שרת התקשורת לשעבר, דליה איציק, למחוק את החוב.

הרקע למחלוקת הוא הדיונים שנערכו בין משרד התקשורת, הרשות השנייה ובעלי המניות של הערוץ, ערב כניסתו של המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן להשקעה בערוץ 10, לפני כשנתיים. באותה עת שקל גם אילן שילוח, יו"ר מקאן אריקסון ישראל להיכנס להשקעה בערוץ. מילצ'ן ושילוח ביקשו הקלות מהרשות כתנאי לכניסתם לערוץ, אשר אחת מהן היתה מחיקת חוב דמי הזיכיון בסך 21 מיליון שקל. הערוץ משלם לרשות השנייה דמי זיכיון בסך כ-26 מיליון שקל בשנה.

מנשה סמירה: לא אושרה מחיקת חובות

בערוץ 10 טוענים כי שרת התקשורת איציק וראשי הרשות השנייה באותה עת, היו"ר מנשה סמירה והמנכ"ל מוטי שקלאר, הסכימו לתנאי מחיקת החובות באופן מפורש. ברשות השנייה טוענים כי לא היתה התחייבות מפורשת שכזו, וכל שהובטח היה להעלות את הנושא על סדר יומה של מועצת הרשות ולדון בו. מילצ'ן מימש את כוונתו להשקיע בערוץ. מאז, נושא חוב דמי הזיכיון של ערוץ 10 לא עלה לדיון.

מנשה סמירה, יו"ר המועצה לשעבר (המתמודד כיום על תפקיד מנכ"ל הרשות) מאשר כי לא היתה התחייבות בכתב למחוק את חובות ערוץ 10. "במכתב האחרון שהתייחס לנושא, הוסכם שהנושא יובא לדיון המועצה", אומר סמירה. "לא יכולנו לאשר מחיקת חובות שכזו מהטעם הפשוט שלא היתה לנו סמכות לעשות זאת ללא הצבעה במועצת הרשות. זמן קצר לאחר מכן השרה פיזרה את מועצת הרשות והנושא לא נדון שוב".

לדברי יו"ר המועצה הנוכחית, נורית דאבוש, ששימשה אז כחברת מועצה, הנושא כלל לא הובא לידיעת חברי המועצה. דאבוש הסכימה למסור רק כי "הרשות תקפיד הקפדה מוחלטת על מוסר התשלומים של הזכייניות".

מערוץ 10 נמסר בתגובה כי "עם כניסתו של מילצ'ן לערוץ 10 ניתנה התחייבות שלטונית להורדת דמי הזיכיון כנגד השקעה נוספת של בעלי המניות. מאז לא קיבלתנו כל הודעה על ביטל ההתחייבות של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully