וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריטוריה החדשה של נוני מוזס?

אילה צורף

5.2.2007 / 16:16

ההחלטה להחליף את מנכ"ל ynet, בד בבד עם השאלה מי ינהל את הפעילות המסחרית בו, עוררה מחול שדים בקשר שבין העיתון המודפס לאתר

על מערכת היחסים בין האינטרנט והדפוס אפשר ללמוד היטב ממערכת היחסים בין "ידיעות אחרונות", העיתון הגדול במדינה, ל-ynet, אתר החדשות הגדול בישראל. לפני כמה שנים קיבלנו "טיפ" עיתונאי: "'ידיעות אחרונות' ינהל את מערך הפרסום של ynet", נאמר לנו. הלכנו, בדקנו, הוכחש לנו. "נראה לכם ש'ידיעות' יתעסק במכירת פרסום של ynet?", נשאלנו בנימה של לעג. "'ידיעות' הוא עיתון גדול ורציני, אין לו זמן לנהל גם את המכירות של אתר אינטרנט", היתה אז התשובה המזלזלת.

עברו כמה שנים, והנה ynet הפך להיות אטרקטיווי ואף החל לנגוס בהכנסות האח הגדול. השבוע החלו מהלכים שעשויים לשנות את מערכת היחסים הרגישה בין הנהלת האתר והעיתון. ההחלטה להחליף את מנכ"ל האתר, בד בבד עם השאלה מי ינהל את הפעילות המסחרית בו, עוררה מחול שדים בקשר שבין העיתון המודפס לאתר האינטרנט.

יעקב נצר, שכיהן כמנכ"ל ynet בשש השנים האחרונות, יסיים בקרוב את תפקידו ויעבור להיות סגן יו"ר קבוצת המגזינים של "ידיעות". את מקומו של נצר, איש אינטרנט ותיק ומוערך, ימלא אבי בן-טל, שאינו בא מהאינטרנט, אלא מהדפוס. בן-טל היה המנהל המסחרי של ידיעות תקשורת (רשת המקומונים של "ידיעות אחרונות"); לאחר מכן הוא ניהל את הלוחות של הקבוצה. הנגיעה שלו לתחום האינטרנט מגיעה מכיוון זה, עת בנה את הלוחות בשיתוף פעולה עם ynet. מנגד, בראש המחלקה המסחרית של "ידיעות" עומד ציון פרץ, המשנה למנכ"ל למסחר של העיתון, איש אמונו של ארנון (נוני) מוזס, שמדווח ישירות אליו.

כל עוד האינטרנט היה בחיתוליו, ו-ynet היה עוד שחקן קטן וחביב במגרש המשחקים של "ידיעות", ראשי המחלקה המסחרית של העיתון לא הפריעו לו לפעול. אבל כשהאינטרנט הרים את ראשו, פתאום הפך האתר לנכס אטרקטיווי. פרץ ניסה לא אחת בשנתיים האחרונות להכפיף את הפעילות המסחרית של ynet למחלקה המסחרית של "ידיעות אחרונות", אך לא הצליח. אולי כעת זה יילך לו, מכיוון שבן-טל הוא איש אמונו, וחייב לפרץ חלק גדול מהקריירה שלו. לכן, אולי זו ההזדמנות של פרץ לגבות תשלום.

אם זה תלוי בפרץ ובן-טל, חיבור בין המחלקות המסחריות של ynet ושל "ידיעות" - גם אם לא יתרחש כעת, הוא עניין של זמן. החיבור יועיל בוודאי לידיעות אחרונות, ויאפשר לו לשלוט טוב יותר על האח הקטן והמרגיז. השאלה החשובה יותר היא האם החיבור יתרום ל-ynet? האתר, שכוחו המסחרי הולך וגדל בשנים האחרונות, בוודאי לא ייהנה מכך שהאח הגדול יחל לפקח עליו. אם לפני חמש שנים ב-ynet רק קיוו ש"ידיעות" יסייע להם לפעול בשוק הפרסום, כיום האיום העיקרי על ynet מגיע דווקא מ"ידיעות".

שאלה נוספת מגיעה מכיוון בעלי החברה. על הנייר, מוזס, האיש החזק ב"ידיעות", לא אמור כלל לעסוק ב-ynet. בחלוקת התחומים בין נוני ומימי מוזס, דודתו, נקבע כי האחריות על ynet היא בידי מימי. בעוד נוני אחראי על העיתון היומי ורשת המקומונים, דודתו אחראית על האתר והמגזינים. לכן לא תמצאו בשוק הפרסום חבילת פרסום משותפת, שמוכרת פרסום ב"ידיעות אחרונות" ביחד עם מודעות בשבועון "לאשה". שיתוף פעולה מסחרי בין "לאשה" ל-ynet לעומת זאת, מתנוסס בגאון באתר. האם מינוי של בן-טל, איש אמונו של פרץ, שהוא איש אמונו של נוני מוזס, מסמן את הטריטוריה החדשה של נוני? לא נתקבלה תגובת "ידיעות אחרונות" ו-ynet.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully