וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכויות יוצרים - איגוד המפיקים נגד תל"י

רנן פריד

6.2.2007 / 16:23

איגוד המפיקים: "תל"י מנהלים משא ומתן עם גופי השידור במטרה למכור להם זכויות יוצרים". תל"י: צר לנו שהמפיקים מוסיפים לחבל במאמצים להגן על זכויות יוצרים"

המערכה סביב חוק זכויות היוצרים מתחממת. חברי איגוד המפיקים טוענים כי ראשי תל"י מנהלים משא ומתן עם גופי השידור במטרה למכור להם את הזכויות והבעלות על תוכן היצירה המקורית, כלומר הגוף המשדר יהיה בעל הזכויות על היצירה החל מהשידור הראשון.

דבר קיומו של המשא ומתן נחשף היום בועדת הכלכלה של הכנסת במסגרת הדיון בבעלות על היצירה האודיו-ויזואלית באמצעות חוק זכויות היוצרים. התוצאה, לטענת המפיקים, תהיה שליטה מוחלטת של גופי שידור על מסך הטלוויזיה וחיסול מוחלט של ההפקה העצמאית בתחום היצירה הישראלית המקורית.

לטענת איגוד המפיקים, בשנים האחרונות ניהלו ראשי תל"י מאבק מתוקשר וסוער תחת הכותרת "זכויות יוצרים ליוצרים", אולם כעת מתברר כי ראשי תל"י מנהלים משא ומתן עם גופי השידור במטרה למכור את זכויות היוצרים לגופים אלה וזאת בניגוד גמור לעמדה העקרונית שהציגו עד עתה.

מארק רוזנבאום חבר איגוד המפיקים ויו"ר האיגוד לשעבר אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אני לא יודע מי עומד מאחורי רעיון כזה אבל הם עלולים לפגוע בנו מאוד. אנחנו מתכוננים בימים הקרובים לכנס את ההנהלה ולשקול דרכי פעולה. זה זמן רב אנחנו תומכים בחברי תל"י שייהנו מתמלוגים אבל אנחנו לא במעמד שיכול להעניק להם את התמלוגים הללו. תל"י מתכוונים להעביר זכויות יצירה לגופי שידור על חשבונם של המפיקים. אם הם יצליחו זה יהיה נורא".

מתל"י נמסר בתגובה: "השקר והנטיה לסלף באופן פראי את העובדות הפך לחם חוקם של המפיקים. המציאות כהוויתה הפוכה מהאופן שבו הם מתארים אותה. היוצרים אכן מקיימים משא ומתן עם גופי השידור, אך קודם כל כדי לבצר ולשמור את הזכויות ולהגן על מעמדו וכבודו של היוצר. צר לנו שהמפיקים, לאורך כל הדרך ובייחוד בשעה הקריטית הזאת, מוסיפים לחבל במאמצים להגן על זכויות יוצרים ואינם מבינים שהחזית היא משותפת ובכך שיחקו ומשחקים לידי בעלי הממון."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully