וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשו מעשים לא כינוסים

רנן פריד

8.2.2007 / 7:22

דווקא כשהרשות השניה יצאה לפריפריה, הגיעו נציגי היוצרים לקלקל את החגיגה. הפעם על הפרק: "צעקת התרבות של ישראל"

המפגש השני של פרוייקט ’הרשות השנייה יוצאת לשטח’ התקיים אתמול ברמלה, זאת בהמשך להכרזת יו"ר המועצה נורית דאבוש על רצון הרשות לשמוע את קול העם ובעיקר בפריפריה, בנושא תכני שידור. למפגש הגיעו, ללא הזמנה, נציגים מכל איגודי היוצרים.

עשרות יוצרים הגיעו לכנס ברמלה כדי להשמיע את מה שהם מכנים, "צעקת התרבות של ישראל". חברי האיגודים השונים בינהם: פורום היוצרים הדוקומנטרים, המפיקים, הבמאים והתסריטאים עמדו מאוחדים מאחורי המפיק נפתלי גליקסברג שמונה להיות דוברם. עם סיום דבריהם של יו"ר הרשות השניה וראש עיריית רמלה, לקח גליקסברג את זכות הדיבור ועלה על הבמה לדבר בשם היוצרים.

עם סיום האירוע אמר גליקסברג לוואלה! ברנז'ה: "אנחנו בראש ובראשונה מכבדים בני אדם ולכן נתנו לדאבוש לסיים את דבריה ולא הפרענו במהלכם. כדובר הנציגים עליתי לבמה ובקשתי לדבר. טענתי כי תפקידו של הרגולטור זה לעשות מעשים ולא לכנס כינוסים. הרגולטור לא פועל כהלכה, בשנה האחרונה הוא הכיר ב'כוכב נולד' כתוכנית פריפריה רב תרבותית, קידם את התוכן השיווקי והסכים לקיים דיון עקרוני ב-50 בקשות הקלה שהגישו הזכיינים.

"דאבוש לא עומדת בהבטחות שלה, היא הבטיחה לנו רצועה דוקומנטרית החל מינואר 2007 ולא קיימה. אנחנו מתכוונים עכשיו להיאבק וזו רק תחילת הדרך. ביום שלישי בערב שודרה ברשת הדרמה 'מרחק נגיעה' שגרפה רייטנג מדהים של 29.8%, זה מוכיח חד משמעית שהציבור הישראלי אוהב יצירה ישראלית איכותית, אבל הרגולטור לא דואג שיהיו מספיק סדרות כאלה על המסך.

"זאת לא מלחמה אישית נגד נורית דאבוש, אנחנו נאבקים על תרבות החברה הישראלית ומי שיוצר את התרבות הישראלית זה ערוץ 2. לכן כל כך חשוב לנו מה ישודר בערוץ. בנוסף זה מאבק על פרנסה שלנו. אנחנו לא מתכוונים לוותר, זוהי רק תחילת הדרך."

ברשות השניה סרבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully