וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זום 77 נגד "תיק תקשורת"

רנן פריד

12.2.2007 / 15:07

סוכנות הצילום ערערה לבית המשפט על החלטה להתיר לתכנית לפרסם ללא רשות וללא תשלום תמלוגים את צילום החטיפה של וענונו השייך לה

סוכנות הצילום זום 77 בבעלות אלי הרשקוביץ ערערה לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עו"ד גילעד רוגל, בעניין פסק דין של בית המשפט השלום שהתיר לתכנית "תיק תקשורת" של הטלוויזיה החינוכית להקרין ללא רשות וללא תשלום תמלוגים את צילום החטיפה המפורסם של מרדכי וענונו בו נראית כף ידו עם הכתובת "נחטפתי ברומא".

לטענת זום 77 מדובר בצילום בלעדי, שאף הוגדר על ידי בית המשפט כנכס לאומי ולמעשה זהו מקור המידע הראשון על חטיפת וענונו ששימש את כל העיתונות בארץ ובחו"ל. בית משפט השלום פסק כי התוכנית עשתה בצילום "שימוש הוגן לצורך ביקורת עיתונאית" ועל כן היא פטורה מקבלת רשות של בעלת זכויות היוצרים.

בערעור נטען כי לא נעשתה בתוכנית כל ביקורת על הצילום והוא נראה "כתפאורה בלבד בפתיח לתוכנית". שימוש כזה אינו "שימוש הוגן" ומהווה הפרה של זכות היוצרים. פרשה זו מעלה סוגייה עקרונית כיוון שתוצר עבודתם ואומנותם של צלמים מופקע מהם למעשה ללא כל פיצוי גם אם לא נעשה בצילום כל שימוש אמיתי לצורך ביקורת.

מהטלוויזיה החינוכית נמסר: "כל שימוש שנעשה בתמונה ע"י הטלוויזיה החינוכית היה שימוש המקובל בתוכניות העוסקות בביקורת, המעוגן בהוראות החוק, ואושר בפסק הדין של ביהמ"ש העליון. התייחסות הטלוויזיה החינוכית לכתב הערעור תוגש בביהמ"ש באמצעות הפרקליטות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully