וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליעזר פישמן תובע את הארץ

רנן פריד

15.2.2007 / 17:45

הגיש היום תביעה בסך 10 מליון שקל בעקבות "כתבה שקרית ומבזה המבוססת על נתונים ועובדות שיקריים", לטענתו

איש העסקים אליעזר פישמן הגיש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב תביעה בסך 10 מיליון שקל נגד הוצאת עיתון הארץ, מו"ל העיתון עמוס שוקן, העיתונאית מירב ארלוזרוב, גיא רולניק, העורך הכלכלי של העיתון והעורך הראשי של אתר האינטרנט וסמי פרץ עורך העיתון היומי TheMarker.

בכתב התביעה טוען פישמן באמצעות עורך דינו ישראל פפר, כי בעיתון ובאתר האינטרנט של TheMarker פורסמה כתבה שקרית ומבזה המבוססת על נתונים ועובדות שיקריים, אשר הומצאו על ידי מירב ארלוזורוב במטרה לפגוע בו ממניעים אישיים של נקמנות. פישמן טוען כי בשנת 1999 פרשה ארלוזורוב מעבודתה בעיתון גלובס שבבעלותו ואיימה עליו כי תתבע אותו, מכיוון שדרישותיה הכספיות לא התקבלו.

לדברי פישמן, כוונת הכתבה היתה לפגוע בקשריו עם מוסדות ובין היתר עם מוסדות פיננסיים ולעודד מוסדות אלו לתבוע אותו לכאורה על נזק שלא היה ולא נברא. עוד טוען פישמן כי יש בפרסום הכתבה בכדי להביא לפגיעה קשה במוניטין שלו והדבר הסב לו נזקים רבים וכבדים ורצונם של הנתבעים ו/או מי מהם היה לפגוע בו בזדון. "הנתבעים לא חזרו בהם ממרבית טענותיהם בכתבת התיקון בה הודו כי טעו בפרסום חלק מהנתונים, ואולם הם התמידו בטענותיהם בדבר יתר הנתונים הכוזבים וכתבת התיקון לא כללה התנצלות בגין הנזק שנגרם לו עקב הפרסום. בא כוח הנתבעים טען כי המאמר נשוא התביעה עסק בקביעת דיעה וביקורת וגם אם חלה שגיאה בציון שיעורו של ההפסד לציבור, הרי לא היה בנתון השגוי כדי לשנות את הביקורת שנמתחה בכתבה והמסקנות שהובעו בה."

עוד טוען פישמן, כי גם הוצאת עיתון "הארץ" ומערכת "דה-מרקר" פועלים באופן שיטתי להכפשתו, ואין זו הפעם הראשונה בה הם מפרסמים כתבות אשר פוגעות ומובילות לסכסוכים משפטיים.
פישמן מציין בכתב התביעה כי משלא נענו הנתבעים לדרישת ההתנצלות והפיצוי בתוך תקופת הזמן אשר בה נתבקשו לעשות כן וגם לא במועד מאוחר יותר, נוצר צורך בהגשת כתב תביעה זה בכדי לצמצם את הפגיעה שנגרמה למוניטין וכדי להביא לצמצום הנזקים שנגרמו בעקבות פרסום הכתבה הכוזבת.

בנוסף לתשלום הפיצויים בסך 10 מיליון שקל, מבקש פישמן מבית המשפט להורות לנתבעים לפרסם מודעת התנצלות גדולה ובולטת בעמוד הראשי של העיתון שנוסחה יאושר על ידו, ובה תתוקן בצורה ברורה והוגנת כל אחת מן העובדות השקריות והמטעות שבכתבה.

מהארץ TheMarker נמסר: מירב ארלוזורוב פעלה על פי אמות מידה עיתונאיות והיא דבקה בעמדתה בנוגע לדפוס ההתנהגות המצופה מגופים מוסדיים בשוק ההון, בכל הקשור בהסתבכותו של פישמן בפרשת הלירה הטורקית ובכלל.

*קבוצת הארץ היא מבעלי וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully