וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור למכרז?

רנן פריד

19.2.2007 / 18:49

בישיבה הראשונה מזה שלוש שנים של הוועד המנהל הכריז היו"ר משה גביש, כי הרשות תדמה מכרז על מנת להוכיח לעצמה כי היא ראויה לשדר

יו"ר רשות השידור, משה גביש כינס הערב לישיבה ראשונה את חברי הוועד המנהל שאושרו על ידי הממשלה וכן את חברי מליאת הרשות השידור לראשונה מאז מינויו ולראשונה מזה 3 שנים.

השר איתן כבל הציג בישיבה את ה"אני מאמין" שלו שעיקרו חשיבות השידור הציבורי במדינת ישראל ותקוותו כי המוסדות בראשות היו"ר החדש יוכלו להוביל את הרשות להתייעלות ולשיפור בתכנים, כך שהציבור ירגיש שהאגרה אותה הוא משלם אינה מס נוסף כי אם תמורה הוגנת עבור השידור הציבורי.

יו"ר הועד המנהל, משה גביש הציג את הבעיות העיקריות העומדות בפני הרשות בהן: התקציב המצומצם והגרעוני שנובע מהוצאות הגבוהות מההכנסות, הסכמי השכר הפוגעים בעובדי הרשות מאחר ואינם מאפשרים פנסיה הוגנת לפורשים וגם ברשות עצמה היות שהם מונעים התייעלות והתחדשות.

גביש מסר כי פעולות להתייעלות ולקיבוע נהלי עבודה על-פי כללי המינהל התקין תעשינה כבר מעתה מבלי להמתין לגורמים החיצוניים. במקביל, אמר, תעשה בדיקה ארגונית מקיפה שהבסיס לה הוא גופי השידור בארץ ובעולם, זאת על מנת לקבוע תקנים וצרכים של הרשות בשנים הבאות.

בנוסף, מסר גביש כי ימליץ למליאה להיערך ל"מכרז על ערוץ 1". גביש אמר כי אין לקבל כמובן מאליו כי ערוץ 1 הוא של רשות השידור וכי עליה להוכיח כי היא ראויה להיות בית השידור הציבורי. לפיכך, תיערכנה כל הפעולות לרבות לוח שידורים, תכנית עסקית ותקציבים נדרשים כפי שנעשו בין הזכייניות של ערוץ 2 כדי שהרשות תוכיח לעצמה שהיא יכולה להיות הזוכה בתהליך דמוי מכרז של השידור הציבורי ברדיו ובטלוויזיה.

עוד מסר גביש כי כבר בשבועות הקרובים יוחל בהליך של פרסום המכרזים למשרות הניהול הבכירות ברשות. עם בחירת המנהלים הבכירים ניתן יהיה לפרסם מכרזים גם למשרות הכפופים להם.

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, אמר כי הדבר החשוב ביותר מבחינתו הוא קביעת תעודת הזהות של השידור הציבורי שתיגזר מבירור מחדש של מהות תפקידו של השידור הציבורי ברדיו ובטלוויזיה, והתפיסה השידורית שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully