וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים מחדשים את המאבק

רנן פריד

25.2.2007 / 0:36

אינתיפאדה, הפגנות מול בנייני הזכייניות ומול הרשות השניה, והקמת מטה מאבק מאוחד, אלה רק חלק מהקולות שעלו מכינוס היוצרים

איגודי היוצרים התכנסו ביום חמישי בבית ציוני אמריקה, לראשונה מזה שש שנים. בכינוס קראו היוצרים להקמת מטה מאבק מאוחד כנגד זכייניות ערוץ 2, ערוץ 10 והרשות השניה.

יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטרים, נפתלי גליקסברג שיזם והנחה את כנס היסוד אמר: "אנחנו נאבק על התרבות הישראלית. מאז נובמבר 2005 מוכיחות הזכיניות, יום אחרי יום, כי יש להם שיטה לעקוף את החוק.

יו"ר איגוד המפיקים החדש-ישן, חיים שריר הוסיף: "יש ירידה כללית בתקציבים של הפקות מקור. 65% מהפקות המקור של הערוצים צריכות לצאת החוצה לחברות הפקה ולמפיקים עצמאים עם תקציב נורמלי, אך בפועל זה לא קורה. לאחרונה הזכיינים גילו את פלטפורמת האינטרנט והיא מותירה אותנו, יוצרים שמבצעים עבודה לעוד ועוד פלטפורמות, אבל לא מקבלים דבר".

ליאורה קמיניץ, יו"ר איגוד התסריטאים אמרה: "אנחנו לא רחוקים מהיום בו תסריטאי מוכשר יחוש בר מזל על כך שבכלל מציעים לו עבודה. אם יאושר הפרסום הסמוי ידרשו התסריטאים להכניס דמויות עם התמכרות לקוקה קולה וסצנות עם טלפונים סלולרים. הרשות השניה נתנה חסות להוזלת התסריטאות. תסריטאי שלא יוותר על חלק מזכויותיו לא ישאר תסריטאי ותסריטאי של יוותר על חלק משכרו לא יעבוד".

"המטרה של הכנס היום היא ליישם את הכוח שלנו", אמר השחקן יורם חטב, "בואו נביא 600 איש ונפגין מול מועצת הרשות השניה, מול בנייני הזכיניות וגם מול בתי המנכ"לים. אונסים אותנו! אנחנו לא נפעל רק במסלול לגיטימי, נעשה אינתיפאדה כואבת. זה לא סוד שאין עבודה, אנחנו מובטלים ואנחנו מבקשים לקבל בסך הכל את מה שקבע המחוקק."

גליקסברג סיכם ואמר: "כל מי שכאן צריך להילחם ולשים את עצמו בחזית. אם יש מישהו שלא מוכן לצאת מול קשת, או רשת, כי הוא חושש שיפסיד את פרנסתו, כי הוא מתבייש, או כי לא נעים לו שלא יבוא. מי שלא מוכן לשלם במחיר אישי שלא יצא למאבק. זה המאבק שלנו, אם יהיו בו 600 איש נצליח. המאבק הזה לא יכול להרשות לעצמו להיות יאפי, אנחנו כולנו צריכים להיות ערוכים לשלם מחיר אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully