וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה הארכת זכיונות הרדיו האיזורי

צבי זרחיה

27.2.2007 / 22:30

הצעת החוק התקבלה, בקריאה ראשונה, פה אחד בתמיכת 18 חברי כנסת; משרדי האוצר, המשפטים והתקשורת התנגדו להצעה

מליאת הכנסת אישרה הערב בקריאה ראשונה את הצעת החוק המסמיכה את הרשות השנייה להאריך עוד 4 שנים נוספות את הזכיונות של תחנות הרדיו האיזורי. הצעת החוק שהוגשה על ידי ח"כ אמנון כהן (ש"ס), התקבלה פה אחד בתמיכת 18 חברי כנסת. זאת, לאחר שבימים האחרונים פעלו יו"ר התאחדות הרדיו האיזורי, דוד בן בסט, ולוביסטים מטעם תחנות הרדיו על מנת לגייס חברי כנסת לתמוך בחוק.

משרדי האוצר, המשפטים, התקשורת, והיועצת המשפטית של ועדת הכלכלה התנגדו להצעת החוק. ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), אחד היוזמים העיקריים להצעת החוק, הסיר את שמו ממנה.

ח"כ כהן אמר כי ראוי לתת בידי הרשות השנייה את זכות ההחלטה להאריך אוטומטית את הזכיונות, ואם תמצא לנכון, תוכל להאריך את הזכיונות בתקופה נוספת של 4 שנים. לדבריו, הרשות השנייה נמנעת מהוצאת זכיונות נוספים לתחנות רדיו אנלוגיות עקב העדר כדאיות כלכלית. כהן ציין, כי המועצה אף הבהירה שלא תוציא זכיונות חדשים לתקופות קצרות לאור כניסתו הצפויה של הרדיו הדיגיטלי.

ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), ששימש בעבר כשר התקשורת, אמר כי מדובר בחוק בעייתי: "יש בפנינו בעיה לגבי החוקתיות של החוק המאריך זכיונות מבלי שנותנים אפשרות למכרז אבל אם הממשלה אומרת שאינה יכולה לפרסם מכרזים יש לתת ארכה עד שהממשלה תערך לשידורי הרדיו הדיגיטלי בשל העובדה שאין פתרון אחר". ריבלין הסביר כי "תמך בחוק למרות המצוקה החוקתית, למרות הקושי ולמרות אזהרת היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה מאחר שלא ניתן להגיע למצב שבו נמצא בלא רדיו איזורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully