וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה מתנגדת לשליטת אודי אנג'ל ברשת

רוני קורן-דינר

7.3.2007 / 12:42

לטענתה, אם ימכרו מניותיו של צדיק בינו לאנג'ל הדרישה לשליטה של בעלי מניות ישראלים בזכיינית טלוויזיה מסחרית, עשויה שלא להתקיים

ועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה תמליץ שלא לאשר את מכירת המניות של צדיק בינו (21%) ברשת לאודי אנג'ל. לאחר המכירה, צפוי היה חלקו של אנג'ל לגדול ל-41%, ובכך למעשה להפוך לבעל השליטה. חברי הוועדה, רחל פרימור, ד"ר דוד אלכסנדר ויוסי צמח, סברו כי הדרישה לשליטה של בעלי מניות ישראלים בזכיינית טלוויזיה מסחרית, עשויה שלא להתקיים בהרכב הבעלות החדש.

אנג'ל רכש את המניות מבינו באמצעות חברת ל.י.ן אור, הנשלטת בחלקים שווים על ידו ועל ידי אייל עופר ואמנון ליאון - שניהם רשומים כתושבים זרים. חוק הרשות השנייה קובע כי 51% ממניות בעל זיכיון לשידורים והיכולת לכוון את פעילותו של בעל זיכיון - צריך שיהיו בידי אזרחים ישראלים ותושבי ישראל. כלומר, על אף שלאחר המכירה יחזיק אנג'ל ב-41% מרשת ולא ב-51%, הרי שמתוקף היותו בעל השליטה בזכיינית, לכאורה לא מתקיים תנאי הישראליות. עוד קבעה הוועדה כי הפתרונות המשפטיים שהוצעו להבטחת הישראליות ברשת אינם מספקים, ולפיכך תמליץ למועצה שלא לאשר את העסקה במתכונתה הנוכחית.

יו"ר המועצה נורית דאבוש אמרה: "דרישת הישראליות מהווה מבחינתי בסיס אמיתי לפעילות של זכיינית תקשורת במדינת ישראל. יש לכך חשיבות חברתית ותרבותית מהמעלה הראשונה. אנו נקפיד לקבל החלטות ברורות על מנת שלא יינתן פתח לפגיעה ב"ישראליות".

דובר חברת עופר ספנות מסר בשם אנג'ל בתגובה": אודי אנג'ל שותף שווה בקבוצת עופר ספנות יחד עם קבוצת סמי עופר ומשמש כיו"ר הקבוצה. הנוגעים בדבר היו מודעים למשמעות החוק בנושא הישראליות ולכן סמי עופר החליט להעביר את השליטה בפעילות חברת ל.י.ן אור תקשורת לאודי אנג'ל וזאת משום פעילותו בקבוצה זה 30 שנה.

מודגש כי המסמכים המעבירים את השליטה בחברה לאודי אנג'ל הוכנו בשיתוף פעולה מלא עם היועצים המשפטיים של הרשות השנייה והוצגו בפני המועצה. יצוין כי אודי אנג'ל הוא היחיד מטעם הקבוצה שמעורב ופעיל בדירקטוריון החברה. אודי אנג'ל מייצג את הקבוצה ברשת ועושה רבות לרשת. הוא האיש שיזם את כניסת הקבוצה לרשת בכלל ותחום התקשורת בפרט. אנו נמשיך ללמוד את ההחלטה ונגבש את צעדינו בקרוב, לקידום רשת בשוק התקשורת והטלוויזיה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully