וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניוזקו: "ישראלי הפך למקומון בעיר בינונית"

כרמל בן צור

7.3.2007 / 19:07

טוענת בבית המשפט: "ניהול העיתון על ידי בן צבי פגע בו. הכמות המודפסת של עותקי העיתון ירדה לכ-40 אלף עותקים ליום בלבד"

חברת ניוזקו, שבבעלותו של המיליארדר היהודי אמריקאי שלדון אדלסון, פותחת במתקפה חריפה על התנהלותם של שותפיו בעיתון ישראלי, שלמה בן צבי וקבוצת הירש מדיה. בבקשה לתיקון כתב התביעה שהגישה החברה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, טענה החברה כי ניהול העיתון על ידי בן צבי ו"הירש מדיה" פגעה בו בצורה משמעותית.

"הכמות המודפסת של עותקי העיתון ירדה דרמטית ממש בשבועות האחרונים. מספר העותקים המודפסים פחת לכ-40 אלף עותקים ליום בלבד. מהדורת אחר הצהריים של העיתון בוטלה. בכך גרמו המשיבים לנזק מהותי לעיתון, והפכו אותו מעיתון בעל תפוצה רחבה וארצית - כ-200 אלף עותקים ביום ב-2 מהדורות - לעיתון בעל תפוצה שולית, כמו של מקומון בעיר בינונית", נכתב בבקשה.

ניוזקו הודיעה כי החליטה להשלים עם קביעת בית המשפט ועם עמדת המשיבים, לפיה ההסכמים בין ניוזקו, העיתון ומי מהמשיבים בוטלו - כך נכתב בבקשה לתיקון כתב התביעה שהגישה ניוזקו, באמצעות עוה"ד יורם דנציגר ואמיר שרגא.

הדברים נאמרו לאחר שלפני כחודש ביקשה ניוזקו להוסיף לתביעתה פרק חלופי, בהנחה שעמדת המשיבים בדבר הודעת הביטול, כפי שהתקבלה על ידי בית המשפט, היא שתתקבל בסופו של יום. על פי פרק זה, תהיה ניוזקו זכאית להשבת הסכומים אותם העבירה לטענתה לעיתון, בהיקף של למעלה מ-31 מיליון שקל.

את ההחלטה להשלים עם ביטול ההסכמים נימקה ניוזקו הן בביקורת שמתחה על התנהלות בן צבי והירש מדיה, והן בתוצאות החלטת בית המשפט לנשלה באופן מוחלט ממעורבות בניהול החברה והעיתון. עוד הסבירה ניוזקו את ההחלטה בהתמשכות ההליכים המשפטיים, וברצונה למצות את תביעתה להשבת 31 מיליון השקלים, שהעבירה לכאורה לחברה.

לטענת ניוזקו, "עם מתן הודעת הביטול וביטול ההסכמים - בין אם הכספים לא הועברו כהלוואה אך בוודאי אם כן, בין אם הביטול נעשה שלא עקב הפרת הסכמים על ידי המשיבים אך בוודאי אם כן- המבקשת זכאית לקבל את הכספים".

צבי וילדר, דוברו של שלמה בן צבי, מסר: "לאחר שמר שלדון דירדר את עיתון "ישראלי" לשפל, הצליח בן צבי לשקם את העיתון, להחזיר אותו למצבו הקודם של שתי מהדורות יומיות, והחל מיום חמישי בשבוע שעבר - גם ל-170 אלף עותקים ביום. צר לנו שבמקום להתעסק בענייניו שלדון ממשיך בהשמצות לא מבוססות. עיתון ישראלי ימשיך לצמוח ובתקופה הקרובה אף ירחיב את מספר העמודים ואת התפוצה היומית ויחזק את מעמדו כעיתון השני בתפוצתו בישראל".

(עדכון אחרון 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully