וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן צבי: "אדלסון רוצה בקריסת ישראלי"

כרמל בן צור

9.3.2007 / 1:01

בהתנגדות לבקשת הפירוק טוען בן צבי, כי המטרה האמיתית מאחורי הבקשה היא ניסיון לרכוש את החינמון ישראלי בזול

"ניוזקו לא בוחלת באמצעים לשם השגת מטרותיה הפסולות ועל מנת לגרום לקריסת ישראלי" - כך כותב איש העסקים שלמה בן צבי, בעל השליטה בקבוצת הירש מדיה, בהתנגדות לבקשת הפירוק של העיתון "שראלי. את בקשת הפירוק הגיש המיליארדר היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון, בעל השליטה בניוזקו.

הדברים באים, בין היתר, על רקע בקשה שהגישה ניוזקו לבית המשפט, בה נטען כי ניהול העיתון על ידי בן צבי פגע בו בצורה משמעותית. לדברי אדלסון, "הכמות המודפסת של עותקי העיתון ירדה דרמטית ממש בשבועות האחרונים. מספר העותקים המודפסים פחת לכ-40 אלף עותקים ליום בלבד. מהדורת אחר הצהריים של העיתון בוטלה. בכך גרמו המשיבים לנזק מהותי לעיתון, והפכו אותו מעיתון בעל תפוצה רחבה וארצית - כ-200 אלף עותקים ביום בשתי מהדורות - לעיתון בעל תפוצה שולית, כמו של מקומון בעיר בינונית".

מנגד טוען בן צבי, כי חברת ישראלי ניוז, מו"ל ישראלי, הינה חברה פעילה. לגרסתו החברה מוציאה לאור עיתון המחולק, נכון להיום, ב-170 אלף עותקים. כן נטען כי החברה מעסיקה כמעט 300 עובדים ששכרם משולם באופן סדיר, וכי אין לה נושים משמעותיים. "עיקר הנשייה שהיתה בעבר (שהיום כבר אינה קיימת) היא שריד לתקופה בה נשלטה החברה באופן בלעדי על ידי ניוזקו, שהתחייבה לממן את כל פעילותה. התחייבות זו הפרה על ידי ניוזקו, באופן שגרם לחברה נזקים כבדים. ניוזקו חדלה לממן את החברה ללא כל הצדקה (...) בטענת שווא כאילו לחברה אין מקורות מימון, ולכן יש לפרקה", נכתב בהתנגדות.

לדברי בן צבי, בבקשת הפירוק "אין מתום". לטענתו, הבקשה לוקה בהסתרת עובדות מהותיות, היא הוגשה מטעמים פסולים והיא נגועה בשיקולים זרים. שיקולים אלה, לדידו, הם ניסיונותיה של ניוזקו לרכוש את פעילות ישראלי ניוז במחיר זול במסגרת הליכי הפירוק.

בן צבי מציין, באמצעות עוה"ד איל רוזובסקי, ערן שמעוני וענת מימון, כי מאז ביטלה ניוזקו את ההסכמים וחדלה לממן את פעילות החברה נטלה על עצמה הירש מדיה את ניהול החברה, הזרימה לה סכומי כסף משמעותיים ודאגה "לנקותה", כלשונו, מן החובות שצברה במהלך התקופה בה נשלטה על ידי ניוזקו. לדבריו, "על רקע זה נגועה טענת ניוזקו בדבר היותה של החברה, כביכול, חדלת פירעון, בעזות מצח של ממש".

כמו כן נטען כי גם אמירתה של ניוזקו בדבר נשייתה שלה בחברה היא "טענת סרק". "ניוזקו אינה נושה בחברה. אם כבר, החברה (ולא רק היא) נושה בניוזקו. גם אם יתברר כי ניוזקו השקיעה כספים בחברה, היא אינה זכאית, בנסיבות העניין, להשבתם", מציין בן צבי.

בן צבי כותב עוד כי כי לשם השגת מטרתה, מנסה ניוזקו להקים "חינמון" שיתחרה בעיתון ישראלי, וכי לצורך כל היא גייסה גורמים בכירים לשעבר של החברה, תוך שהיא מנסה לגרום להם להפרת הסכם. בהתנגדות הוא כותב כי "התנהלות זו מהווה נדבך נוסף במסכת ניסיונותיה של ניוזקו לפגוע בחברה ולגרום לקריסתה".

בחלק אחר של הבקשה מציין בן צבי כי ניוזקו הותירה אחריה חובות בסכומים משמעותיים, בעיקר לבתי דפוס שעסקו בהדפסת העיתון. לדבריו, לאחר שניוזקו נטשה את החברה וביטלה את ההסכמים, גרמה הירש מדיה לסילוק חובות של החברה בסכום כולל של למעלה מ-5.7 מיליון שקל.

"ניוזקו גרמה לחברה נזקים חמורים ביותר. נזקים אלו באו לביטוי, בין היתר, בהימנעות מהזרמת כספים במתחייב מן ההסכמים בן הצדדים; באי פירעון חובות לנושים של החברה, בעיקר לבתי דפוס; בביטול שלא כדין של הסכמים, אגב גרימת נזקים לחברה ועוד. דרושה אפוא מידה לא מבוטלת של עזות מצח על מנת להלין, בנסיבות שכאלה, על היותה של החברה, כביכול, חדלת פירעון", מסכם בן צבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully