וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה תוכל להאריך את זכיונות הרדיו האזורי

צבי זרחיה

12.3.2007 / 14:24

ההחלטה התקבלה בדיון של ועדת הכלכלה. החשב הכללי ירון זליכה התנגד ואמר: "הענות להצעה תגרום לחוסר אמון של הציבור"

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה בצהריים לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שהגיש ח"כ אמנון כהן (ש"ס), המסמיכה את מועצת הרשות השנייה להאריך אוטומטית את הזכיונות של תחנות הרדיו האזורי. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה ואחד נמנע.

החשב הכללי באוצר, ד"ר ירון זליכה, הזהיר בישיבת הוועדה כי מתן הארכה נוספת או הסמכה להארכה נוספת לתקופת זיכיון לתחנות הרדיו האזורית מהווה הקצאה לא שוויונית של נכס ציבורי. לדבריו, הענות להצעה כזו תגרום לחוסר אמון של הציבור וביסוס ההערכה שנכסי המדינה לא מנוהלים בצורה שוויונית, בלתי מפלה ובלתי הוגנת.

זליכה הוסיף כי "אסור למדינה להעביר מסר לאזרחיה לפיה קיימות קבוצות קטנות באוכלוסייה שמקבלות יחס מועדף. בל נשכח שתחנות הרדיו האזורי כבר קיבלו בעבר מהמדינה תוספת של 50% לתקופת הזיכיון שעמדה במקור על 8 שנים. מרבית התחרות הגיעו להפחתה באגרת התדרים תוך שימוש באותם נימוקים ממש". החשב הכללי הדגיש כי "אין כל ספק שהתועלת הכלכלית למשק מקיומו של מכרז חדש גבוהה בהרבה מהעלויות הישירות שיוטלו על המתמודדים ועל התחנות כיום בעצם הגנת מועמדותם המחודשת למכרז".

לדברי החשב הכללי, "הצעת החוק רומסת את הזכות הקיימת לכל אזרח במדינה להתמודד בצורה הוגנת ושיוויונית על קבלת זיכיון לשידורי רדיו והיא מעבירה מסר ברור לאזרחים כי נכסי המדינה אינם מוקצים בצורה שוויונית וכי קבוצות קטנות באוכלוסיה מקבלות יחס מיטיב על פני אוכלוסיות נרחבות אחרות אשר נלקחת מהם אפילו הזכות להציע את מועמדותם". בפתח הישיבה, ביקש כהן להסמיך את הרשות השנייה להאריך את הזכיונות אוטומטית לתקופה של עד 4 שנים.

עו"ד דניאל קירוס מהתנועה לאיכות השלטון אמר בישיבה, כי "משאבים ציבוריים מחלקים תוך מתן הזדמנות שווה ללא הזדמנות שווה למעטים הנהנים ממנו כבר 12 שנים. באים למנוע תחרות ולהיטיב עם בעלי אינטרסים בהליך בזק השמור לחקיקת חירום במדינה. זוהי חקיקה מושחתת ומבישה. מי שתומך בחוק, מקדם את ישראל לרפובליקת בננות".

עו"ד ליאור חריש, היועץ המשפטי של התאחדות תחנות הרדיו האזורי, טען כי בעבר הוארכו זכיונות לערוץ 10, לערוץ 2 וכן לטלוויזיה הלימודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully