וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השניה ממשיכה לאיים - הפעם בענייני תוכן

רוני קורן-דינר

12.3.2007 / 16:10

דאבוש דורשת מרשת וקשת מסמכי עמידה במחויבויות התוכן. הודיעה כי תחלט ערבויות של רשת וערוץ 10 בשל אי תמיכה בקולנוע ישראלי

הרשות השנייה מחריפה את צעדיה נגד אי עמידה במחוייבויות מצד הזכיינים. יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, פנתה אתמול ליו"ר קשת מוזי ורטהיים, ליו"ר רשת אביגדור קלנר ולמנכ"לים של קשת ורשת אבי ניר ויוחנן צנגן, בבקשה להעביר לרשות כנדרש בזיכיון את דו"ח התוכניות לשנת 2006. דו"ח זה אמור לכלול נתונים מקיפים לגבי עמידתם במחויבויות התוכן לשנה זו, ובהם תוכניות שהופקו בפועל וחוזים חתומים להפקת תוכניות מסוגה עילית. על פי הזיכיון, הנתונים היו אמורים לעבור לרשות עד ל-31 בינואר 2007, אך רובם טרם הועברו. הרשות הודיעה לזכיינים כי עליהם להעביר את כל הנתונים עד ל-15 במארס, אחרת תנקוט נגדם בצעדי אכיפה.

במכתבה ליושבי הראש ולמנכ"לים ציינה דאבוש כי "המועצה רואה בחומרה את דרך ההתנהלות הזו, העומדת לכאורה בניגוד לסעיף 108 לחוק הרשות השנייה". הסעיף הרלוונטי בחוק מסמיך את נציגי הרשות השנייה לקבל לידם כל נתון רלוונטי על פעילות הזכיינים. דאבוש הוסיפה כי הפרת החוק נחשבת לעבירה פלילית לפי חוק הרשות השנייה, שבה עשוי להיות מואשם גם נושא משרה בבעל הזיכיון, אלא אם הוכיח שהעבירה נעברה שלא בידיעתו ושהוא נקט בכל האמצעים הסבירים למניעתה.

היוצרים מחזקים את ידי דאבוש

בימים האחרונים פועלת מועצת הרשות בהובלת דאבוש בשורה של צעדים נגד אי עמידת הזכיינים במחויבויותיהם. כך למשל הודיעה כי תפעל לחילוט ערבויות בגין דמי זיכיון ותמלוגים שלא שולמו לה על ידי ערוצים 2 ו-10 בסכום כולל של כ-60 מיליון שקל. ערוץ 2 הסדיר כ-50% מחובו (שעמד על כ-24 מיליון שקל), אך לא כיסה עדיין את גירעון חברת החדשות הנכלל בחוב זה. הרשות הודיעה אתמול כי אם לא יכסו רשת, קשת וטלעד (אשר מבחינת הרשות היא בעלת כשליש מחוב החדשות) את חובותיהן, היא תפעל למימוש הערבויות שקיימות בידה. עוד הודיעה הרשות כי תחלט ערבויות של רשת וערוץ 10, בסך 4 מיליון שקל ו-8 מיליון שקל, בהתאמה, לאחר שלא עמדו במכסת ההשקעה בקולנוע ישראלי בשנת 2006 כפי שהם מחויבים בחוק.

ממטה המאבק של איגודי היוצרים בקולנוע ובטלוויזיה נמסר כי המטה מחזק את ידיהם של חברי ועדת הטלוויזיה בראשות הד"ר דוד אלכסנדר, ושל יו"ר מועצת הרשות השנייה - נורית דאבוש, על החלטתם לבצע אכיפה של החוק הכללים ותנאי המכרז. עם זאת, לדברי אנשי המטה, על דאבוש "לפעול לאלתר להפעלת כל הצעדים הנדרשים מצד הרשות, לרבות נטילת זיכיון השידור מהזכיינים והכרזה על מכרז חדש, לאור אי עמידתם של זכייני ערוץ 2 ו- 10 במרבית מחויבותיהם לביצוע הפקות מקור ישראליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully