וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלסון החל בבדיקת נאותות למעריב

רוני קורן-דינר ושלומי שפר

16.3.2007 / 2:16

בוחן לאחרונה אפשרות לחידוש המגעים לרכישת העיתון. זאת, במקביל לכוונתו להקים עיתון יומי מתחרה לחינמון ישראלי

המיליארדר היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון החל בבדיקת נאותות ל"מעריב". ככל הידוע, שלח אדלסון לישראל צוות אמריקאי לנהל מטעמו את התהליך. כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, אדלסון בוחן לאחרונה אפשרות לחידוש המגעים לרכישת העיתון "מעריב". זאת, במקביל לכוונתו להקים עיתון יומי מתחרה לחינמון "ישראלי", המנוהל על ידי שותפו לשעבר שלמה בן צבי. טרם דובר על שווי לפיו תתבצע העסקה. מעריב נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של כ-120 מיליון דולר.

אם ישלים אדלסון את עסקת מעריב, הוא ירכוש 100% מהעיתון, כולל חלקו של איש העסקים ולדימיר גוסינסקי והחלק שנמצא בידי הציבור. בכוונת אדלסון למנות לתפקיד עורך העיתון את עמוס רגב, לשעבר סגן עורך "מעריב", אשר פרש מהעיתון זמן קצר לאחר מינויו של אמנון דנקנר לעורך הראשי. בשנים האחרונות שימש רגב כראש פרויקט ערוץ החדשות (שלא קם בסופו של דבר), וכן כעורך החינמון "ישראלי" בשנה האחרונה.

בחודשים האחרונים, מצויים אדלסון ובן צבי בסכסוך משפטי קשה ומנסים לפרק את השותפות ביניהם, שהסתיימה בפיצוץ. ככל הידוע, אדלסון נפגע מהסכסוך המתמשך עם בן צבי וכן מיחסה של מערכת המשפט הישראלית אליו. לפיכך, בשוק התקשורת מעריכים כי אדלסון נחוש בדעתו להיות בעליו של עיתון בישראל. אם המו"מ לרכישת "מעריב" לא יעלה יפה, אדלסון מתכנן להקים עיתון מתחרה, ששמו יהיה "ישראל היום".

בשבוע שעבר השלימה הכשרת היישוב, החברה המחזיקה במעריב, גיוס הון של 275 מיליון שקל. מהתשקיף שפירסמה החברה עולה, כי העיתון - ששרף כבר 57 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2006 - רשם צניחה במספר העיתונים שנמסרו להפצה. מספר העיתונים שמסר "מעריב" להפצה בשנת 2006 ירד ב-13% בימי חול ובסופי שבוע, לעומת שנת 2005. בימי חול מספר העיתונים ירד מ-156 אלף עיתונים ל-136 אלף עיתונים. בימי שישי ירד מספר העיתונים מ-273 אלף ל-236 אלף עיתונים.

דובר ניוזקו, באמצעותה פועל אדלסון בישראל, סירב להגיב על הידיעה בדבר בדיקת הנאותות. על חידוש המגעים לרכישת "מעריב" מסר לפני יומיים, כי "במקביל לתביעה נגד בן צבי על סך 8.3 מיליון דולר, אדלסון מתכוון להקים את החינמון 'ישראל היום'. בעבר היו מגעים ראשונים בנוגע לרכישת מעריב שהופסקו". נמרודי הכחיש את הדברים ומסר כי "אין שום מגעים" בינו לבין אדלסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully