וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשתות הפרטיות ישיקו מותג בהשקעה של 5 מיליון שקל

איילה צורף

19.3.2007 / 9:31

בשלב הראשון יושקו 200 מוצרים תחת "המותג", שאמור לתת מענה למותג הפרטי של שופרסל

בניסיון לתת מענה להתחזקות קבוצות הרשתות של שופרסל ורבוע כחול, השיקו אתמול כמה רשתות פרטיות מותג משותף. הרשתות, שש במספר, נקראות "הרשת הרביעית" ויחד הן הגוף הצומח ביותר בענף הקמעונות הישראלי של השנים האחרונות.

למותג הפרטי החדש יש שם מתחכם - "המותג" - והוא ישווק ברשתות שיווק השקמה (של רמי לוי), א.ב.א ויקטורי (של אייל רביד), מחסני להב (של אלי להב), מ.מ.ן (של מישל אבידן), סופר דוש (של עזרא דוש) ומחסני השוק (של שלום ושאול נעמן).

המותג החדש נבנה על ידי חברת ברנד פור יו, והוא ישווק במגוון קטגוריות, ביותר מ-600 מוצרים. את ההשקעות בפיתוח המותג ערכה ברנד פור יו, שבבעלות חיים סלטי, שלומי ניסים ורפי שפר, והן נאמדות ב-5 מיליון שקל. על פי הערכות שפר, המשמש גם כמנכ"ל ברנד פור יו, "התחזית היא שמחזור המכירות של מוצרי 'המותג' ב-2007 יהיה כ-120 מיליון שקל".

בסך הכל ישווק "המותג" ב-36 סניפים בפריסה ארצית. על פי רוב, מוצרים שנמכרים תחת מותג פרטי זולים יותר ב-20%-30% ממחיר מוצר ממותג רגיל. ההבדלים בין השניים נובעים לרוב מהשקעות של החברות בפרסום ובשיווק, ש"מועמסות" על מחיר המוצר, ובכך מייקרות את המחיר הסופי, הממותג.

מנגד, פועלים מותגים פרטיים שלא זוכים לפרסום ושייכים לרשת עצמה, ולא לחברות המייצרות את המוצרים. שני המותגים הפרטיים הבולטים כיום בשוק הם של שופרסל, שהשיקה מותג פרטי תחת שם הרשת לפני כמה חודשים ופועלת בו בחלק גדול מהקטגוריות הקמעונאיות בתחום המזון והלא-מזון (כנייר טואלט, אבקות כביסה וכדומה).

מותג פרטי גדול נוסף, ותיק בהרבה, הוא life של סופר-פארם, שפועל רק בתחומים שאינם מזון. הסיסמה שתלווה את המותג החדש של הרשתות הפרטיות היא: "כל האיכות של מותג מוביל". המסר המכירתי של הסדרה הוא "הכי כדאי למשפחה" - שמקבל ביטוי בחשיפה בחנויות בשילוט בולט, מסכי טלוויזיה וכדומה.

בשלב ראשון ישווקו כ-200 מוצרים, בהם ממתקים, ממרחים, שמן זית ועוד, כשהמטרה היא, כאמור, להגיע למגוון של 600 מוצרים ממותגים תחת השם "המותג". בעתיד יחלו הרשתות הפרטיות לשווק מותג פרטי גם בקטגוריות הירקות הקפואים (בתחרות עיקרית מול סנפרוסט), אבקות כביסה (בתחרות לפרוקטר & גמבל, סנו, רקיט בנקיזר), ניילון נצמד ואלומיניום (בתחרות לסנו), מגבונים לחים (בתחרות לחוגלה-קימברלי ולמותג הפרטי של הסופר-פארם), ביסקוויטים, קרקרים ודגני בוקר (תחרות לאסם, עלית ויוניליוור).

בין החברות המייצרות את מוצרי "המותג", נמנות חברת שניב בתחום מוצרי הנייר, חברת זן לכל, המייצרת מוצרי שימורים, גליל כימיקלים, המייצרת מוצרים בתחום אבקות הכביסה, כרמית בתחום הסוכריות והממתקים, אנגל בתחום העוגיות וביסקול בתחום הטואלטיקה.

רמי לוי, בעלי רשת שיווק השקמה, המונה שמונה סניפים: "'המותג' הוא סדרת מוצרים בכל הקטגוריות, שתיתן מענה לצרכן בטיב מוצר שיעמוד בסטנדרטים של המוצרים המובילים בקטגוריות השונות, אך בפערי מחירים בולטים, שהגדולים שבהם יגיעו ל-30%-35%".

אייל רביד, בעלי רשת א.ב.א ויקטורי," (המונה שמונה סניפים): "'המותג' יוצר בידול מהמתחרים, לצד הגדלת הרווחיות והעדפת ספקים. כבר בשלב ראשון, לסדרת ה'מותג' אחוזי חדירה גבוהים ברשת א.ב.א ויקטורי בקטגוריות מובילות, כגון פיצוחים ופירות יבשים (67%), נייר טואלט (42%), אקונומיקה (49%), שימורי טונה (39%) ושימורי ירקות (45%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully