וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלדון אדלסון מתקרב למעריב

TheMarker

20.3.2007 / 19:31

החברה מאשרת כי ניתנה אפשרות לאדלסון לערוך בדיקת נאותות לחברה, זאת לצורך אפשרות לרכישתה. טרם דובר על שווי העסקה

מעריב מאשרת היום כי ניתנה אפשרות למיליארדר היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון לערוך בדיקת נאותות לחברה, זאת לצורך אפשרות לרכישת החברה. אדלסון החל לבצע בדיקת נאותות באמצעות משרד רו"ח סוארי.

אדלסון בוחן באחרונה אפשרות לחידוש המגעים לרכישת העיתון "מעריב", במקביל לכוונתו להקים עיתון יומי מתחרה לחינמון "ישראלי", המנוהל על ידי שותפו לשעבר, שלמה בן צבי. עדיין לא דובר על השווי שלפיו תתבצע העסקה.

אם ישלים אדלסון את עסקת מעריב, הוא ירכוש 100% מהעיתון, כולל חלקו של איש העסקים ולדימיר גוסינסקי והחלק שנמצא בידי הציבור. בכוונת אדלסון למנות לתפקיד עורך העיתון את עמוס רגב, לשעבר סגן עורך "מעריב", שפרש מהעיתון זמן קצר לאחר מינויו של אמנון דנקנר לעורך הראשי. בשנים האחרונות שימש רגב כראש פרויקט ערוץ החדשות, שלא קם בסופו של דבר, ועורך החינמון "ישראלי" בשנה האחרונה.

בחודשים האחרונים מצויים אדלסון ובן צבי בסכסוך משפטי קשה ומנסים לפרק את השותפות ביניהם, שלא עלתה יפה. ככל הידוע, אדלסון נפגע מהסכסוך המתמשך עם בן צבי וכן מיחסה של מערכת המשפט הישראלית אליו. לפיכך, בשוק התקשורת מעריכים כי אדלסון נחוש בדעתו להיות בעליו של עיתון בישראל. אם המשא ומתן לרכישת "מעריב" לא יבשיל, מתכנן אדלסון להקים עיתון מתחרה, ששמו יהיה "ישראל היום".

בשבוע שעבר השלימה הכשרת היישוב, החברה המחזיקה ב"מעריב", גיוס הון של 275 מיליון שקל. מהתשקיף שפירסמה עולה כי העיתון, שביזבז 57 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2006, רשם צניחה במספר העיתונים שנמסרו להפצה. מספר העיתונים שמסר "מעריב" להפצה ב-2006 ירד ב-13% בימי חול ובסופי שבוע, לעומת 2005. בימי חול ירד מספר העיתונים מ-156 אלף עיתונים ל-136 אלף עיתונים. בימי שישי ירד מספר העיתונים מ-273 אלף ל-236 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully