וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעות הדדיות בין ליימן שליסל לפוגל אוגלבי

איילה צורף

21.3.2007 / 13:20

מוני ליימן: משרד הפרסום שילשל לכיסו סכומים ניכרים של עמלות יתר - בניגוד להסכמים. בית המשפט יכריע לראשונה בסוגית עמלות הפרסום

בראשונה בענף הפרסום, יתבקש בית המשפט להכריע למי שייכות העמלות הנגזרות מתקציבי הפרסום. שתי חברות גדולות - ליימן שליסל (יבואנית המותגים קינדר, טיק טק, מנטוס ועוד) ומשרד הפרסום שלה, פוגל אוגלבי, ייפגשו בבית המשפט בניסיון להכריע בסוגייה העקרונית.

מה הסיבה שבגללה הגיעו לקוח ומשרד הפרסום הוותיק שלו לבית המשפט? זה התחיל מחוב בגובה של כ-800 אלף שקל, סכום שאמורה היתה ליימן שליסל לשלם לפוגל עבור קניית שטחי פרסום. על נושא החוב אין מחלוקת בין הצדדים. כאשר התבקש ליימן שליסל לפרוע את החוב, הוא ערך בדיקה משלו בטרם העביר את הצ'ק. אז החל הקרע, שהוביל אתמול עד לבית המשפט.

ליימן שליסל היתה הראשונה מבין הצדדים שהגישה תביעה. "לפני כמה חודשים החלטנו לערוך ניתוח של ההישגים של משרד פוגל אוגלבי", אמר ל-TheMarker מוני ליימן, שותף בחברה. "בחוזה כתוב כי ההנחות שמקבל פוגל אמורות לחזור אלינו במלואן. בבדיקה שלנו נמצא שמשרד הפרסום שילשל לכיסו סכומים ניכרים של עמלות יתר בניגוד להסכמים. במסגרת המשא ומתן עמם על הסדר, סוכם כי אנו נדחה את תשלום החוב, עד שיתברר גובה העמלות שהמשרד לקח מהמדיה מתוך תקציב הפרסום שלנו".

הגרסה של תמר יסעור, מנכ"לית פוגל אוגלבי, שונה. "הם לא מעוניינים לשלם חוב של מאות אלפי שקלים, וזה לא מקובל עלינו". לדבריה, "בחוזה לא מוזכרות עמלות יתר, אלא רק הנחה שנותנת המדיה (העיתונים, זכייניות הטלוויזיה וכד', א"צ). לפי הסיכום בינינו, מתוך 15% עמלת בסיס שמשלמת לנו המדיה בעבור תקציב הפרסום, אנו מחזירים ללקוח 10%, ונותרים עם 5% בלבד.

"לא ייתכן שמשרד ?יחיה' על עמלה של 5%, ולכן ברור שעמלות היתר, הסכומים הנוספים שמשלמת לנו המדיה, יעברו אלינו", אמרה יסעור. "אני לא מכירה אף משרד פרסום שמחזיר את עמלות היתר ללקוח". לדבריה, "אני מתפלאת על החוצפה וחוסר ההבנה הבסיסית את דרך העבודה והכללים בענף הפרסום, שמפגינה ליימן שליסל. בשש השנים שאני בענף, עוד לא פגשתי לקוח שחשב שעמלות היתר שייכות לו. זה מובן שהם חלק מהתשלום למשרד הפרסום. ליימן שליסל מתנהגים בצורה בלתי הוגנת באי תשלום החובות לאורך תקופה, עד שלבסוף בחרו להיתלות בעמלות היתר כדי לא לשלם את החובות שלהם".

לדברי ליימן, "זה ארבע שנים (2002-2006) פוגל אוגלבי מקבלים סכומי עתק על בסיס תקציב הפרסום שלנו, שהיה בשנים אלה 20 מיליון שקל. המשרד חייב לנו 2.3 מיליון שקל ואנו תובעים 1.5 מיליון שקל, לאחר קיזוז החוב שלנו".

תגובת יסעור: "נגיש תביעה נגד ליימן שליסל, על סכום של כמיליון שקל בגין אי תשלום חוב מצטבר".

לדברי ליימן, "עמלות היתר קיימות, וזה נושא שלא מדברים עליו. לדעתי הוא נעלם מעיניהם של חלק מהמפרסמים. אני מודה שלא ידעתי שהן מגיעות ל-10%-15%, כסף שהמדיה מחזירה למשרד הפרסום מתקציב הפרסום שלי, מעבר לתשלום שלנו למשרד הפרסום".

משרד הפרסום עובד עבורך בבניית קמפיינים. כמה לדעתך יש לתגמל אותו על כך?

ליימן: "משרד הפרסום צריך להיות מתוגמל באחוזים מסך ההוצאה על פרסום, או על בסיס תשלום חודשי קבוע. אבל חשוב מאוד שהתגמול יהיה שקוף ועל השולחן. שאני אדע בדיוק בכמה מתוגמל משרד הפרסום על העבודה שהוא מבצע, ולא שיהיו סכומים נסתרים שהוא מקבל". תגובת יסעור: "נפלנו קורבן למאבקי כוח פנימיים בין שותפי ליימן שליסל. זאת אולי הסיבה שפתאום נזכרו בליימן שליסל שזה חמש שנים הם לא קיבלו החזרי עמלות יתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully