וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמור אבנון ועמיחי ימכרו את חלקם ל-Y&R

איילה צורף

22.3.2007 / 11:16

יהפכו לשכירים במשרד שהקימו. השותפים התחייבו להמשיך לעבוד במשרד עשור נוסף; שלומי אבנון מונה לסגן יו"ר Y&R אירופה

סוכנות הפרסום אנג אנד רוביקם (Y&R) העולמית תיהפך בדצמבר 2008 לבעלים היחידים של משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי - כך נודע ל-TheMarker.

לפי ההסכם שנחתם באחרונה בין (Y&R), לבין רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי, ימכרו השותפים הישראלים את 15% הנותרים שבבעלותם לסוכנות הבינלאומית, וייהפכו להיות שכירים בה. ההתחייבות שלהם היא להמשיך לעבוד במשרד בעשר השנים הבאות.

ההחלטה לרכוש את יתרת הבעלות על משרד הפרסום הישראלי התקבלה על ידי מרטין סורל, העומד בראש תאגיד הפרסום העולמי WPP, שהוא גם הבעלים של Y&R.

רמי שלמור אישר את הדברים: "ההחלטה של סורל לרכוש את מלוא הבעלות על המשרד ולהשקיע בשוק הישראלי היא הבעת אמון בשוק שלנו, ואנחנו מאוד גאים על כך".

לדבריו, "על פי תנאי החוזה המקורי עם Y&R, היתה להם אפשרות להגדיל את חלקם במשרד, אך הרכישה אינה מובנת מאליה. הם יכלו גם להחליט לא לרכוש את יתרת המשרד".

עוד נודע כי לפני כמה שבועות מונה שלומי אבנון לתפקיד סגן יו"ר Y&R אירופה. לדברי שלמור, "במסגרת תפקידו אחראי שלומי על חלק גדול מהרכישות של Y&R באירופה.

בימים אלה הוא עושה חלק ניכר מזמנו במזרח אירופה כדי לבדוק כיצד ניתן להרחיב את פעילות Y&R באזור".

השותפים גרפו מליונים

לפני כשנה וחצי הגדילה Y&R את חלקה בבעלות על המשרד ל-85%, כך שכל אחד משלושת השותפים מכר לסוכנות הבינלאומית 5.5% מהחלק שלו, וגרף כ-1.3 מיליון דולר (לפני מס). באותם ימים היה מדובר על שווי של 35-40 מיליון דולר למשרד. כעת ההערכה היא שאת המשך העסקה תבצע הסוכנות על בסיס שווי מעט גבוה יותר, לאחר שהמשרד הגדיל את פעילותו בשנתיים החולפות.

לאחר העברת המניות ייתוספו לחשבון הבנק של השותפים במשרד כ-1.5 מיליון דולר (לפני מס).

סכומים אלה מיתוספים על כמה מיליוני דולרים שקיבלו שלושת השותפים במשרד, בעת שמכרו את השליטה במשרדם ל-Y&R לפני כמה שנים. לשם השוואה, ביולי 2003 מכרו מייסדי קשר בראל את אחזקותיהם במשרד למקאן אריקסון, לפי שווי של 50 מיליון דולר.

כיום מחולק ניהול המשרד בין שלושת השותפים, כך שעמיחי אחראי על הפעילות הקריאייטיווית, שלמור על תפעול המשרד וניהול הקשר עם הלקוחות, ואבנון אחראי על הקשרים של המשרד עם Y&R העולמית.

סביר שלאחר שהמכירה תצא אל הפועל ימשיכו השותפים, שייהפכו כאמור לשכירים, לעסוק בניהולו השוטף של המשרד, אך במקביל יעסקו השותפים גם בהשקעות פרטיות משל עצמם.

צעד חריג

הגדלת האחזקות של הסוכנות הבינלאומית בשלמור-אבנון-עמיחי היא צעד חריג בנוף הפרסום הישראלי בשנים האחרונות.

שלמור ומקאן אריקסון העולמית הם משרדי הפרסום היחידים שהצליחו למכור את השליטה לסוכנות בינלאומית ולהפוך את עמל כפיהם למיליוני דולרים נזילים. זאת, למרות ניסיונותיהם של פרסומאים ישראלים למכור את חלקם לסוכנויות בינלאומיות.

כך, למשל, היה עם באומן בר ריבנאי, שניהל מגעים עם פובליסיס העולמית, אדלר חומסקי & ורשבסקי שניסה למכור אחזקות ל-GREY, ופוגל לוין שניהל מו"מ עם אוגלבי. אבל כל המגעים האלו לא צלחו.

עסקה גדולה נוספת שהתבצעה לפני כשנה היתה מכירת השליטה בגלר-נסיס לידי פובליסיס העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully