וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלו דחייה

ערן גבאי

25.3.2007 / 15:43

הרשות השנייה לא תקיים מחר מכרזים לתחנות הרדיו האזוריות, זאת למרות שהבהירה לח"כים כי אין בכוונתה לדחות את מועדי המכרזים

חברי הכנסת שוב ניצחו. למרות החקיקה המהירה המסמיכה את מועצת הרשות השנייה לבחון את המשך הארכת זיכיונות תחנות הרדיו האזורי, ולמרות העובדה שהרשות השנייה הבהירה לאורך כל תקופת החקיקה כי אין בכוונתה לדחות את המכרזים לתחנות הרדיו האזורי ואף נקבה בתאריך ברור לקיומם - מחר ה-26 במארס - קיום המכרזים נדחה פעם נוספת.

הרשות השנייה לא פירסמה כל הודעה בנושא, אך ברשות מבהירים כי המכרזים לשש תחנות הרדיו האזוריות הראשונות, לא יתקיימו מחר. מהרשות השנייה נמסר כי "לאור חקיקת הכנסת, מועצת הרשות השנייה תתכנס מיד אחרי הפסח לדיון והחוק יובא בפני חברי המועצה לדיון מחודש".

ברשות אומרים כי החקיקה החפוזה בכנסת חייבה את המועצה לשוב ולדון בנושא הארכת זיכיונות תחנות הרדיו האזורי, אף על פי שלאורך כל תהליך החקיקה הבהירה הרשות לח"כים כי אין בכוונתה לדחות את מועדי המכרזים וכי אין בכוונתה לעשות שימוש בכוח הנוסף, שלכאורה, התכוונו המחוקקים להעניק לה ולדחות את המכרזים.

אם הנושא אכן היה קריטי לרשות השנייה, כפי שהשתמע מההודעות הנחרצות שיצאו מצדה לאורך כל הליך החקיקה, אזי ניתן היה להקדים את הדיון בעניין, בתקופה מאז שעבר החוק לפני יותר משבוע ועד היום ולהגיב בהחלטה מהירה ונחרצת על החקיקה המהירה שבוצעה בכנסת בעניין הארכת הזיכיונות. אך ברשות דוחים את הדיון לאחר הפסח, ורק אחר כך עשויה, אולי, המועצה לקבוע תאריך חדש לקיום המכרזים.

החקיקה בעניין הארכת הזיכיונות לתחנות הרדיו האזורי בוצעה בניגוד לעמדת משרדי האוצר, המשפטים והתקשורת. החוק מאפשר למועצת הרשות השנייה לבצע הארכה אוטומטית של הזיכיונות לתחנות הרדיו האזורי לתקופה של עד ארבע שנים. גם היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה, עו"ד אתי בנדלר, התנגדה להארכת הזיכיונות. תחנות הרדיו פועלות מתוקף זיכיון זה 12 שנה.

בעד הצעת החוק שהגיש ח"כ אמנון כהן (ש"ס) הצביעו לפני יותר משבוע 30 חברי כנסת, ואילו נגדה הצביעה רק חברת כנסת אחת - שלי יחימוביץ' (עבודה). החוק התקבל בהליך חקיקה מהיר, שארך שלושה חודשים ממועד ההצבעה בקריאה הטרומית ועד לאישורו בקריאה השנייה והשלישית.

להבדיל ממה שחושבים בכנסת, כאילו אין מתעניינים בהקמה ובהפעלה של תחנות רדיו אזורי אנלוגי בישראל, בשל הכניסה העתידית לפלטפורמת הרדיו הדיגיטלית, דווקא מספר המתעניינים בהשתתפות במכרזים הקרובים גדל. לאחרונה דיווחנו כי גם אגודת העיתונאים מתעניינת בתחנת רדיו משלה. נכונות להקמת והפעלת תחנת רדיו אזורי נוספת הועלתה מצד המרכז הבינתחומי בהרצליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully