תביעת הצופה

צופה בערוץ הספורט תובע 273 מיליון שקל: "הערוץ מפיק רווחים מהמפרסמים על חשבון הצופים. עליו להתחשב גם בציבור הצופים"

איילה צורף
28/03/2007

צופה של ערוץ הספורט בשם צחי עידן הגיש הבוקר תביעה בסך 273 מיליון שקל לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד ערוץ הספורט ובעליו, אבי בר ואביב גלעדי. טענתו, הערוץ מרוויח סכומים משמעותיים מפרסום אסור, על חשבון הצרכנים שמשלמים עבור ערוץ נקי מפרסמות.

בתביעה נטען כי "היקף הפרסומות עבור חובבי הספורט מנוגד לרישיונות שהונפקו לערוץ, ומהווים מטרד של ממש עבור ציבור אוהדי הספורט בארץ". עוד נטען כי "ערוץ הספורט בוחר במודע להפר את האיסורים החלים עליו בתחום הפרסום, תוך הפקת רווחים מן המפרסמים כגון הטוטו". לדבריו, "הוא מבקש לייצג את כל קבוצת המנויים שהצטרפה, על סמך ההנחה ששידורי הספורט יהיו רציפים וללא הפרעות של פרסומות".

עוד טוען התובע כי הוא זכאי לקבלת הרווחים שהפיק ערוץ הספורט והעומדים בראשו כתוצאה מן הפרסום הפסול". "הערוץ צריך להתחשב גם בציבור הצופים ולא רק בציבור המפרסמים", הוא אמר.

לטענתו: "במצב בו משודרים משחקי הכדורגל של ליגת הבוגרים בליווית תשדירי חסות, מתבצעת הפרה של תנאי הרישיון ושל כללי המועצה בדבר פרסומת אסורה. לערוץ, לבעליו ולעומדים בראשו, אין כל אישור לשדר תשדירי חסות בסמיכות למשחקי הכדורגל, אך הוא עושה כן בכל זאת. נושאי המשרה הבכירים, לא מנעו את התקשרותה גופים העסקיים המפרסמים ולא פיקחו על השידורים כפי שהם מחויבים".

יש לציין כי בחלק גדול מהמקרים, משדר הערוץ חסויות על בסיס היתר שקיבל מהמועצה לשידורי כבלים ולווין, הרגולציה האחראית על הפיקוח על ערוצי הכבלים והלווין.

הצופה מונה רשימת פרסומים מהחודש האחרון: מותג האינטרנט smile אינטרנט זהב, מותג הביטוח AIG, מותג ההנעלה Lotto, המזרחי-טפחות, והמותג הסלולארי סוני-אריקסון. את התביעה הגיש עו"ד ארנון שגב.

מערוץ הספורט נמסר כי טרם ראו את כתב התביעה ולכן לא יכולים להגיב לעת עתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully