וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100% שליטה

רוני קורן-דינר

5.4.2007 / 7:52

אביב גלעדי, שהחזיק עד כה ב-76% מערוץ הספורט, רכש מ-JCS את 24% הנותרים לפי שווי של 16 מיליון דולר

אביב גלעדי רוכש את השליטה המלאה בערוצי הספורט 5 ו-5 פלוס, לפי שווי חברה של כ-16 מיליון דולר. גלעדי החזיק עד כה ב-76% מהחברה, כשביתר החזיקה חברת JCS אולפני הבירה.

העסקה, שהיתה אמורה לצאת לפועל לפני כארבעה חודשים, נדחתה ועומדת להיחתם לאחר הפסח. ככל הידוע, JCS תמשיך לספק לחברת ערוץ הספורט אמצעי הפקה ושידור, כמו גם לערוצים החדשים שהקימה - "5 לייב" ו-"5 גולד". ב-JCS סירבו להגיב על הידיעה. לא ניתן היה להשיג את תגובתו של גלעדי עד לסגירת הגיליון.

הרכב הבעלות בחברת ערוץ הספורט השתנה כמה פעמים בשנים האחרונות. עד לפני כשלוש שנים היתה JCS בעלת השליטה בחברה, ואף נקראה JCS ספורט. JCS אולפני הבירה נמצאת בבעלות המיליארדר היהודי-אמריקאי רונלד לאודר, המחזיק גם ב-24.5% ממניות ערוץ 10. באוגוסט 2004 רכש גלעדי את השליטה מידי JCS והגדיל את אחזקותיו מ-25% לכ-65%. לאחר שנה רכש גלעדי גם את אחזקותיו של מנכ"ל ערוץ הספורט דאז, מיילן טנזר, שהחזיק ב-11% נוספים ופרש מהחברה.

גלעדי מחזיק, ביחד עם שותפו אודי רקנאטי, גם ב-20% מזכיינית ערוץ 2 רשת ובמלוא הבעלות בנגה תקשורת. הוא שותף גם בחברת ההפקה של גיא פינס ומחזיק ב-5% מענני תקשורת. בבעלותו גם חברת POV להפקת פרסומות.

מקורות בערוץ הספורט הסבירו את המהלך בכך שהחברה נכנסת לעסקי ניו-מדיה ומבקשת לערוך יותר שיתופי תכנים בין הפלטפורמות טלוויזיה, אינטרנט וסלולר, ולשלב בהן את התכנים של נגה ושל רשת. בנוסף, הערוץ נכנס לעידן של תחרות קשה מול צ'רלטון, שמקימה בכבלים ובלוויין ערוצים בתשלום משל עצמה - ספורט 1 וספורט 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully