וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: תחקיר "כלבוטק" ישודר הערב

וואלה! ברנז'ה

10.4.2007 / 13:56

בית המשפט דחה את בקשתו של דר' ריחני מביה"ח בנהריה למנוע שידור תחקיר אודותיו ב"כלבוטק" הערב. ריחני פנה לעליון ובקשתו נדחתה

שופט בית המשפט המחוזי, יהודה זפט, דחה את בקשתו של דר' אורי ריחני מבית החולים נהריה למנוע את פרסום כתבת התחקיר שערכה אודותיו התכנית "כלבוטק". דר' ריחני פנה לפנות ערב, באמצעות פרקליטו, לבית המשפט העליון במטרה למנוע את שידור התכנית הערב, אולם בקשתו נדחתה והתכנית תשודר כרגיל.

התחקיר חושף כיצד דר' ריחני לוקח לכיסו שוחד של אלפי דולרים ממטופלים שמגיעים איליו לצורך השתלת קרנית. הרופא הבכיר מציע למטופלים, שעלולים להמתין חודשים ארוכים למציאת קרנית להשתלה, לנתח אותם בעצמו ובאופן מיידי.

במסגרת התחקיר הצליחה מערכת "כלבוטק" להכניס לבית החולים את התחקירן גל גוזלן, שעבד במשך שלושה חודשים כמתנדב במחלקת העיניים. בנוסף פעלו במחלקה עוד שני תחקירנים נוספים, דני דגן ורון כהן, שהצליחו לתעד במצלמה נסתרת את תעשיית השוחד סביב ניתוחי השתלת הקרניות. מן הכתבה עולה כי בני משפחות הנפטרים, שתרמו את איברי יקיריהם כדי להציל את ראייתם של אחרים, אינם יודעים דבר על התשלום הבלתי חוקי שמקבל דר' ריחני לכיסו במסגרת הניתוחים שהוא מבצע.

מן הכתבה עולה כי חמישית מהניתוחים להשתלת קרנית בישראל מבוצעים בבית החולים הקטן בנהריה, חלקם הגדול על ידי דר' ריחני בעצמו. על אף שמערכת "כלבוטק" פנתה כבר לפני שלושה שבועות אל דר' ריחני בבקשה לקבלת תגובתו על ממצאי התחקיר, הוא סרב למסור את התגובה עד לשעה זו.

ביום שישי האחרון, שעות לפני כניסת השבת פנה פרקליטו של ריחני, עו"ד בן צור לביהמ"ש המחוזי בת"א בבקשה למתן צו מניעה נגד שידור התכנית. הבקשה הוגשה במעמד צד אחד, בלא ידיעת מערכת "כלבוטק". עו"ד בן צור, דרש למנוע את שידור הכתבה. השופטת התורנית, ורדה אלשיך סרבה להיענות לבקשת עורך דינו של דר' ריחני וביקשה ממערכת "כלבוטק" להשיב על טיעוני הבקשה בתוך 48 שעות.

ערב חג שני של פסח, הגישה מערכת "כלבוטק" באמצעות עו"ד פז מוזר וטל ליבליך את תשובה לבית המשפט המחוזי בת"א. השופטת התורנית, דניה קרת-מאיר, החליטה להעביר את הדיון בעניין אל סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי, השופט יהודה זפט שכאמור דחה את הבקשה.

(עדכון אחרון 19:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully