וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 2 בשרות המדינה?

איילה צורף

16.4.2007 / 8:17

המשטרה: "הסדרה 'המפצחים' - כלי לשיפור תדמיתנו". מיקי רוזנטל: "היוזמה לתוכנית היא שלי. כל ניסיון להציג את הדברים אחרת, הוא שטות מוחלטת"

הסדרה "המפצחים", העוסקת בפענוח חקירות משטרה, מעוררת גלים בתקשורת עוד לפני שהוקרן הפרק הראשון שלה. מה מידת המעורבות של המשטרה בסדרה שתשודר בשעות צפיית השיא בערוץ 2?

"התוכנית משתלבת באסטרטגיה התקשורתית של המשטרה", נמסר ממשטרת ישראל. "אילולא המשטרה היתה מעוניינת שהסדרה תתקיים, התוכנית לא היתה קורית".

עוד מסרה מהמשטרה כי "התוכנית היא כלי נוסף בידי מערך ההסברה של המשטרה על מנת לקדם את המטרות התדמיתיות שהארגון שם לעצמו. אנו מקווים שהציבור ייחשף באמצעות תוכנית זו לצדדים המתוחכמים והמתקדמים של משטרת ישראל, צדדים שלהם הוא פחות חשוף".

מיקי רוזנטל, עיתונאי ותיק, העומד מאחורי יצירת הסדרה והפקתה, אמר ל-TheMarker בתגובה: "היוזמה לתוכנית היא שלי. כל ניסיון להציג את הדברים אחרת, הוא שטות מוחלטת. המשטרה אינה מעורבת בהכנת הסדרה, אינה מאשרת את הפרקים, למעט כל הקשור בחשיפה של שיטות חקירה סודיות. מדובר במוצר עיתונאי-טלוויזיוני שאם המשטרה יוצאת נשכרת ממנו, אני שמח על כך".

לפני כשנה ניסתה יו"ר מערך ההסברה של משטרת ישראל, תת-ניצב ניצה פרידמן, לעניין את אנשי זכיינית ערוץ 2 רשת בתוכנית שתציג את חוקרי השוטרים באור חיובי. מסיבות בירוקרטיות ואחרות, התוכנית לא יצאה לדרך. כמה חודשים לאחר מכן יזם רוזנטל סדרה בסגנון דומה, באמצעות חברת ההפקות שלו והחל להפיק כמה תוכניות שיעסקו בפענוח פשעים קשים.

האינטרס של משטרת ישראל בשיתוף הפעולה עם יוצרי התוכנית ברור: שאיפה לשקם את התדמית הפגועה של המשטרה כולה ובעיקר של אנשי המפתח שלה.

מחשבות על CSI מקומית

בשנים האחרונות חוותה משטרת ישראל כשלים מקצועיים משמעותיים, והיא ניצבת במרכזו של דיון ציבורי שמעלה ביקורת קשה כלפי אופן התנהלותה. מספיק להיזכר בשני מקרים קשים מהחודשים האחרונים: בריחת האנס בני סלע וחוסר הצלחתה של המשטרה בפענוח רצח הנערה תאיר ראדה מקצרין. מקרים כאלה, וגם חמורים פחות, עומדים בבסיס הבעיה התדמיתית הקשה של המשטרה.

במשטרה מאמינים כי "המפצחים" תעשה למשטרת ישראל את מה שעשתה הסדרה CSI למשטרה, מה שעשתה הסדרה ER לתדמית הרופאים והאחיות, או מה שעשתה מי שהחלה את גל "סדרות המקצוע" - "פרקליטי אל.אי" - לתחום עריכת הדין בתחילת שנות ה90-.

לדברי גורם הקשור במשטרה, "משטרת ישראל מעורבת בסדרה בכל מאודה".

עוד לפני שהסדרה עלתה לאוויר (הפרק הראשון ישודר ביום חמישי הבא) כבר ניכר שהיא מסייעת רבות ליחסי הציבור של המשטרה.

בתקציר העלילה של הפרק הראשון נכתב: "במהלך הפרק תיחשף עבודת המשטרה וקרב המוחות שהתנהל בין החוקרים לרוצח לאחר תפיסתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully