וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרמלין מהדק אחיזתו בתקשורת

סוכנויות הידיעות

22.4.2007 / 14:49

הורה לתחנת רדיו לדווח על הבורסה רק כאשר יש עליות. נאמני פוטין שרכשו את הרשת הורו כי "לפחות 50% מהדיווחים יהיו חיוביים"

הכתבים והעורכים של ראשן ניוז סרוויס (RNS), רשת הרדיו העצמאית הגדולה ביותר ברוסיה, אשר נרכשה באחרונה על ידי חברות הנאמנות לנשיא פוטין, קיבלו באחרונה הוראה מהבעלים החדשים כי לפחות מחצית מכל החדשות על רוסיה המשודרות בתחנה חייבות להיות חיוביות.

כמו כן, נאסר על הכתבים להזכיר בשידור את ראשי האופוזיציה ונאמר להם כי בדיווחיהם על ארה"ב היא צריכה להצטייר כמדינת אויב. כך, דיווח העיתון "ניו יורק טיימס". בתשובה לשאלת העיתון מהן חדשות חיוביות, ענה עורך בתחנה שביקש לשמור על עילום שם: "כאשר מדובר במוות, אלימות או עוני, למשל, זה לא חדשות חיוביות. אם שוק המניות עולה, זה חיובי. מזג האוויר גם הוא יכול להיות חיובי".

בעקבות רכישתה, RNS נמצאת כעת בבעלות עסקים הנאמנים לקרמלין, בהן חברות לוקאויל, אם כי מבנה הבעלות המדויק אינו גלוי לציבור, דיווח הטיימס. לאחר הרכישה, נותרו רק קומץ ספקי חדשות ברוסיה שאינם מנוהלים על ידי הקרמלין באופן ישיר, או באמצעות חברת הגז הממשלתית גזפרום, שבבעלותה חברות רבות במגזר המדיה.

שלוש רשתות הטלוויזיה הכלל-ארציות של רוסיה, אשר כבר נמצאות בבעלות ממשלתית, התעלמו כמעט לחלוטין מהפגנות האופוזיציה שהיו במוסקווה ובסנט פטרסבורג בשבוע שעבר. בשעה שמאות בני אדם נעצרו והוכו קשות בידי המשטרה, פתחו תחנות הטלוויזיה את מהדורות החדשות שלהן בסיקור של השתתפותו של פוטין בתחרות אומנויות לחימה, יחד עם אורחו ז'אן קלוד ואן דאם.

במהלך החודש האחרון לבדו, הידק בנק הנאמן לנשיא פוטין את אחיזתו בתחנת טלוויזיה עצמאית, משרד התובע הכללי הגיש כתבי אישום נגד אנשים שכתבו ביקורת פוליטית על הממשלה בחדרי צ'אט באינטרנט, והפרלמנט הרוסי אישר חוק האוסר להציג עמדות פוליטיות "קיצוניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully