וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המניות של הניו יורק טיימס מורדים במו"ל

25.4.2007 / 3:00

42% מבעלי המניות נמנעו בהצבעה לבחירת הדירקטוריון. בשבוע שעבר דיווחה ניו יורק טיימס על נפילה של 32% ברווחיה

42% מבעלי המניות של מו"לית העיתונות האמריקאית ניו יורק טיימס נמנעו בהצבעה לבחירת הדירקטוריון באסיפה השנתית של בעלי מניות החברה, שנערכה היום בניו יורק. זאת במחאה על שליטת משפחת סולצברגר בחברה. מתוך בעלי מניות המחזיקים ב-124.2 מיליון מניות שהשתתפו בהצבעה, הצביעו בעלי מניות המחזיקים ב-71.7 מיליון מניות בעד בחירתו מחדש של דירקטוריון החברה, נמסר מניו יורק טיימס.

ראש משפחת סולצברגר, ארתור סולצברגר - הבעלים, היו"ר והמו"ל של ניו יורק טיימס - נתון באחרונה לביקורת גוברת על שליטתה של המשפחה בחברה. משפחת סולצברגר שולטת בחברה באמצעות החזקותיה ב-88% ממניות קלאס B של החברה, אשר מהוות רק 1% משווי השוק של החברה, אולם מעניקות לבעליהן את הזכות לבחור ב-9 מתוך 13 חברי דירקטוריון החברה. מניות קלאס A של ניו יורק טיימס, מהן מחזיקה המשפחה בכ-19% בלבד, מעניקות לבעליהן את הזכות לבחור בארבעת חבריו הנותרים של דירקטוריון החברה.

לאחרונה, נרשמה הסלמה ביחסים בין משפחת סולצברגר לבין בעלי מניות החברה, ובראשם בנק ההשקעות מורגן סטנלי, לאחר שהמשפחה משכה את נכסיה הפרטיים שנוהלו על ידי מורגן סטנלי על רקע ביקורת מצד מנהל השקעות בבנק על שליטת המשפחה בחברה. בין הנכסים שמשכה משפחת סולצברגר ממורגן סטנלי, היו גם החזקות המשפחה בניו יורק טיימס בשווי של 690 מיליון דולר, שבנק ההשקעות החזיק בהן כנאמן.

החלטת המשפחה התקבלה לאחר שחסן אל-מסרי, מנהל זרוע ההשקעות של מורגן סטנלי, אשר מחזיק עבור משקיעים חיצוניים בכ-7% ממניות ניו יורק טיימס, דרש מהחברה בשנה שעברה, לזנוח את מבנה המניות הנוכחי שלה, אשר מעניק למשפחה את השליטה בדירקטוריון ניו יורק טיימס. אל-מסרי קרא לראשונה בחודש אפריל 2006 לניו יורק טיימס לערוך הצבעה על שינוי מבנה המניות של החברה באסיפה השנתית של בעלי המניות, לאחר שמחיר מניית ניו יורק טיימס נחתך ביותר ממחצית בתוך שלוש שנים.

ניו יורק טיימס אינה חברת המדיה היחידה אשר בה יש למשפחה המייסדת מניות שמעניקות להן שליטה בחברה. כך למשל, רופרט מרדוק שולט בחברת ניוז קורפ באמצעות מניות קלאס B, וכך גם משפחת בנקרופט במו"לית דאו ג'ונס, המוציאה לאור של העיתון "וול סטריט ג'ורנל", וסאמנר רדסטון בחברות המדיה ויאקום ו-CBS.

בשבוע שעבר דיווחה ניו יורק טיימס על נפילה של 32% ברווחיה. זאת לאחר שבשנה שעברה רשמה הפסד של 543 מיליון דולר בעקבות מחיקת ערך נכסים של ההוצאה לאור ניו אינגלנד. בשנת 2005 רשמה החברה ירידה של 13% ברווחיה, בהמשך לשחיקה של 3% ברווחים בשנת 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully