וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאו ג'ונס דחו הצעת מרדוק

2.5.2007 / 11:09

מו"לית "וול סטריט ג'ורנל" דחתה את הצעת הרכש בסך 5 מיליארד דולר שהגישה ניוז קורפ

דאו ג'ונס, מו"לית העיתון "וול סטריט ג'ורנל", דחתה את הצעת הרכש שהגישה עבורה אמש ענקית המדיה ניוז קורפ בבעלותו של איל המדיה רופרט מרדוק. ניוז קורפ הגישה אתמול הצעת רכש בסך 5 מיליארד דולר, או 60 דולר למניה עבור דאו ג'ונס. מדובר בהצעה המשקפת לחברה שווי הגבוה ב-65% ממחיר הסגירה של מניית דאו ג'ונס ביום שני, ערב הגשת ההצעה.

למרות זאת, נציג משפחת בנקרופט, בעלת השליטה בדאו ג'ונס, המו"לית גם של מגזין "ברונ'ס", סוכנות הידיעות דאו ג'ונס ואתר מרקטווץ', הודיע אתמול כי בכוונת המשפחה להצביע נגד מכירת החברה. משפחת בנקרופט דחתה בעבר הצעות רכש נוספות. בני משפחת בנקרופט הם צאצאים של ג'יין בנקרופט, אשר סבה החורג קלרנס בארון רכש את דאו ג'ונס ב-1902.

מניית דאו ג'ונס זינקה ב-58% בעקבות ההצעה, לפני שהמסחר בה נעצר בבורסת NYSE. מחיר המניה נסגר בעלייה של כ-55% ל-56.2 דולר. מניית ניוז קורפ ירדה ב-4.2%.

רופרט מרדוק מעוניין להרחיב את נוכחותו במגזר המדיה העסקית. בעלות על ה"וול סטריט ג'ורנל", העיתון השני בגודלו בארה"ב על פי מונחי תפוצה, ה"ברונ'ס" ואתרי דאו ג'ונס ומרקטווץ' - תואמים את תוכניותיו של מרדוק להקים רשת חדשות כלכליות מאוחר יותר השנה. מרדוק מחזיק כבר בבעלות על 170 עיתונים ברחבי העולם, כולל "ניו יורק פוסט" ו"טיימס" הלונדוני. רכישת דאו ג'ונס תעניק לניוז קורפ גישה למותג עיתונות חזק, בין היחידים אשר לו מודל מצליח של שירות מקוון בתשלום (האתר השני הוא "TimesSelect" של ה"ניו יורק טיימס", המאפשר גישה לטורי הדעות ומאמרי המערכת בתשלום).

מרדוק הביע עניין בדאו ג'ונס בעבר, על אף שבכנס שנערך בפברואר אמר כי הוא "מאבד עניין". כמו כן הוא מעוניין להתרחב גם מחוץ לתחום העיתונות. עניין זה תורגם למציאות לאחר שהחברה רכשה את אתר הרשתות החברתיות מיי ספייס ב-2005 עבור 580 מיליון דולר. הכנסות ניוז קורפ ב-2006 הסתכמו ב-25 מיליארד דולר.

הצעת הרכש באה בזמן שבו יורד חינה של העיתונות המודפסת בוול סטריט. העיתונות המודפסת בעולם סובלת ממשבר באחרונה, על רקע הירידה בהכנסות מפרסום, הקשורה למעבר הצרכנים לצריכה של חדשות מקוונות.

הפרינט האמריקאי בירידה גורפת

ביום שני פורסמו נתונים מדאיגים המצביעים על כי תפוצת העיתונים היומיים בארה"ב בימי חול ירדה ב-2.1% במחצית השנה האחרונה. זאת לפי נתונים שפירסם איגוד העיתונים של אמריקה (NAA). תפוצת עיתוני סוף השבוע נפלה ב-3.1% באותה התקופה. הנתונים מסמנים את המשך מעברם של הצרכנים למקורות אחרים המספקים חדשות, דוגמת האינטרנט.

בקרב העיתונים הגדולים בארה"ב נרשמה מגמה מעורבת. תפוצת "USA טודיי", העיתון הנקרא ביותר בארה"ב, הנמצא בבעלות המו"לית גאנט (סימול GCI), גדלה ב-0.2% במחצית השנה החולפת, ל-2.28 מיליון עותקים. תפוצת "וול סטריט ג'ורנל גדלה ב-0.6%, ל-2.06 מיליון עותקים.

תפוצתו של העיתון "ניו יורק פוסט", שבבעלות ניוז קורפ זינקה ב-7.6% במחצית השנה האחרונה. מנגד, העיתון "דאלאס מורנינג ניוז", שבבעלות המו"לית בלו (סימול BLC) נפלה ביותר מ-14%. דאו ג'ונס הצליחה לעלות על הציפיות, על רקע האווירה הקשה בתעשייה, הודות לעלייה במנויים בתשלום לאתר המקוון של ה"ג'ורנל" והכנסות מפרסום גבוהות מהממוצע בתעשייה בעיתון המודפס. בחודש שעבר, חזרה החברה על תחזיותיה לגידול ברווח ל-2007 בהיקף של 40%-25%, לעומת 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully