וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני יוצא - גינת ייכנס?

רוני קורן-דינר

7.5.2007 / 19:44

יו"ר דירקטוריון חדשות ערוץ 2 יצחק לבני, ממתנגדי מינוי רפי גינת למנכ"ל החברה, יסיים את כהונתו. נורית דאבוש: אין קשר לגינת

מועצת הרשות השנייה החליטה אתמול שלא להאריך את תקופת כהונתו של יו"ר דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2, יצחק לבני, המסיים קדנציה של 3 שנים. לבני הוא מנכ"ל רשות השידור ומפקד גלי צה"ל לשעבר.

במקביל, החליטה המועצה להאריך את כהונתה של הדירקטורית עו"ד רחל בן ארי. כהונתם של לבני ובן ארי מסתיימת בראשית חודש יוני. לבני ובן ארי מתנגדים נמרצות למינויו של רפי גינת למנכ"ל חדשות 2, ובשל התנגדותם פורקה למעשה ועדת האיתור המיוחדת שהקים הדירקטוריון לצורך זה.

עם זאת, לבני, בתפקידו כיו"ר ועדת האיתור ויו"ר הדירקטוריון בלט בהתנגדותו לגינת יותר מבן ארי, וסיום כהונתו על ידי מועצת הרשות היה צפוי - ובמידה רבה מסמל ניצחון לבעלי המניות מוזי ורטהיים (קשת) ואודי אנג'ל (רשת) שפעלו לקידומו של גינת.

לאחר שלמינוי גינת לא הושג רוב, החליטו בעלי המניות לפני מספר ימים למנות לתפקיד את אבי ויס, עורך המהדורה המרכזית, כמינוי זמני. גם לאחר לכתו של לבני עדיין לא מובטח רוב של 75% מחברי הדירקטוריון להכתרת גינת למנכ"ל קבוע, אך ייתכן שעם מינויו של היו"ר החדש לחברת החדשות תיסלל לכך הדרך.

גוררים גירעון

לדברי נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה, ההחלטה בדבר סיום תפקידו של לבני והארכת הקדנציה של בן ארי, התקבלה פה אחד במועצה. "רפי גינת לא קשור לעניין", אמרה דאבוש. "על הפרק עמדו נושאים חשובים יותר בעיניי, מה גם שהמלצתי להאריך את כהונתה של רחל בן ארי. לבני אמר לי בעצמו שמצבה של חברת החדשות מחייב טלטלה משמעותית". לבני סירב להגיב על הדברים. במסגרת דיוני המועצה עלו שמותיהם של מועמדים להחלפת לבני ובהם ד"ר דב גולדנברג, לשעבר מנכ"ל משרד הרווחה וד"ר שולה פסח, מרצה למנהל עסקים.

דאבוש הוסיפה עוד כי ועדת הדירקטורים ברשות נימקה את ההחלטה שלא להאריך את כהונת לבני בתרומתו למצבה הכספי של החברה, אשר גוררת גירעון בסך 13 מיליון שקל, וכן המליצה לגוון את הרכב כוח האדם בדירקטוריונים של חברת החדשות. "האחריות למצבה הכספי של החברה מוטלת במידה רבה על המנכ"ל, אך גם ליו"ר יש תרומה לכך", הוסיפה דאבוש. "דבר נוסף שהפריע לחברי המועצה הוא הזליגה הגוברת של תכני הזכיינים לתוך החדשות. איפה נשמע כדבר הזה שמהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 מקדישה 3 דקות לזוכה 'נולד לרקוד' או ל'רוקדים עם כוכבים' והיו"ר לא עומד על כך שהדבר הזה ייפסק".

עוד בישיבת מועצת הרשות השנייה הוחלט להאריך את כהונתו של יו"ר דירקטוריון חדשות ערוץ 10, אהוד גרוס, ולהשוות את תנאי התגמול של ראשי הדירקטוריונים של חדשות 2 וחדשות 10. עד כה קיבל לבני שכר קבוע בעלות של כ-20 אלף שקל בחודש, בעוד גרוס קיבל גמול של כ-150 דולר עבור כל ישיבת דירקטוריון. מעתה, גם יו"ר חדשות 2 יקבל גמול לפי מספר הישיבות שינהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully