וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייטינג שבועי: לכבוד הקיץ שהגיע

רותם דנון

7.5.2007 / 10:59

הצופים החלו להיעדר מהמסך. עובדה מובילה עם נתון פושר, מועדון לילה מובילה בצופים, וצופי החדשות לא התרגשו מוינוגרד

במסיבת עיתונאים להצגת עונת הקיץ של קשת, הצהיר המנכ"ל אבי ניר כי הם שואפים לממוצעי רייטינג של חורף - גם בקיץ. אך הצהרות לחוד והרגלים לחוד. השבוע החם הראשון במאי הביא לנטישה משמעותית של ערוצי הברודקאסט, שממוצעי הפריים טיים מזיעים בשאיפה למספר שנושק לקו 20 האחוזים.

ללא חג, רשת יכולה לבוא בתלונות רק לעצמה, בעוד קשת מאכלסת חמש תכניות מתוך שבע המקומות הראשונים. "עובדה" מובילה ברייטינג (משקי בית יהודים) עם 21.5% בלבד, ו"מועדון לילה" בספיישל פרידה מובילה באופן משמעותי בכמות הפרטים - 568 אלף (על 21.1%).

מלבד "המפצחים" ששומרת על כוחה (20.7%, מקום 4), סופגות כמעט כל תכניות הפריים-טיים ירידה: "אמא'לה" עם 17.7% ו"יאיר לפיד" עם 21.4% הן רק שתי דוגמאות.

גם מתיחת העונות המלאכותית של תכניות פופולריות ניכרת, כש"מסודרים - מאחורי הקלעים" מביאה רק 15.7%, פחות מ-2/3 מממוצע של פרק רגיל, "רוקדים עם כוכבים - לקראת 4 הגדולים" עם 17.3% בלבד, וסיכום עונה של "כלבוטק" רק עם 16.6%.

ערוץ 10 זוקף לזכותו כמה נקודות אור, ובראשן הכניסה לעשירייה הראשונה עם משחק ליגת האלופות בין מילאן ליונייטד (16.7%, אך מקום 12 בלבד בטבלת הפרטים - מה שמאושש את התיאוריה - בערוץ 10 צופים יותר רווקים, בערוץ 2 יותר משפחות). "הכוח" ממשיכה לצבור כוח ומגיעה ל-10.9% (נסו להזכר מתי בפעם האחרונה תכנית פריים טיים של 10 שאינה החדשות או כדורגל הביאה למעלה מ-50% ממוצע הפריים טיים של הרצועה המקבילה ב-2).

גזרת החדשות

נפתח בשישי, ובו מגמה מעניינת. החשיפה של צ'יקו מנשה, שהביאה לפולמוס אדיר בקרב האגואים הברנז'אי של חדשות 2 ו-10, לא הביאה לשינוי במהדורה בו הובאה, בשבוע שעבר, אך לעומת זאת השבוע, המשיכה "אולפן שישי" להדרדר, כשהיא מביאה 13.8% בלבד, ואילו "שישי" של שלח ודרוקר, שבימים כתיקונם מביאה כ-1/4 עד 1/3 מכמות הצופים של אהר'לה, נושקת לקו 50 האחוזים מהנתון של ערוץ 2 ועולה ל-6.2%. עם זאת, גם "יומן" מתחזקת על חשבון החברים ב-2, עם 6.4%.

למרות ירידה בממוצע הכללי, המהדורה המרכזית של 2 מתברגת במקום החמישי בטבלה השבועית, עם 18.5%. חדשות 10 עם הפער הנמוך ביותר מזה זמן שלה מהמתחרה שבנווה אילן - 10.1%, וגם "מבט" יציבה יחסית - 8% בממוצע.

יום שבת הביא מגמה דומה לשישי, וכאן אפשר לזקוף את זה גם ליום החדש שהציבה קשת. מהדורת השבת של 2 זוכה ל-15.7% בלבד ועוזבת את מקומה הטבעי בעשיריה הראשונה. "רואים עולם" יציבה יחסית עם 7.6%, ומהדורת השבת של 10 יורדת מעט, ל-6.3%.

עוד מספרים

- הזוועתון של מרגול עבר למלא את המשבצת הגדולה של חנה לסלאו בשישי, ומבים נתון עלוב כיאה למוצר - 6.8% בלבד.

- "טעמים" בחינוכית 2 ו"שום פלפל ושמן זית בערוץ 1 שמשודרות לפני בית המשפט החלטוריסטי, מביאות נתונים גבוהים יותר: 7.7% לכל אחת.

- הדוקו "גביע ומדינה", שמתביית על הרצועה הרגילה של מועדון לילה בשישי, זוכה ל-10.2% בלבד.

- כשלונדון וקירשנבאום (השבוע עם ממוצע של 7.2%) מתחרים ב"מומחים עם סגנון", הם בדרך כלל צמודים והרבה פעמים מנצחים. השבוע שודרה המומחים בשלישי בלבד (7.6%), ואילו ברביעי הצמד וילנאי ומרוז עם "המשמר האזרחי" פתחו פער משמעותי מול הלורדים של בית הוורד - 11.2%.

- "פוליטיקה" של ערוץ 1 עם לא פחות מ-8.5%. מה נהיה?

- ושימו לב לנתון הבא. המשבצת של שליין ב-21:00 ביום רביעי מביאה פחות מהממוצע של המשבצת הרגילה בלייט נייט. 6.1% ו-6.2% בהתאמה.

- "מקצוענים 10", רצועת הברברת של שירה פליקס בבקרים של 10 - עם ממוצע של 0.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully