וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה סוף החדשות מוושינגטון

ליאור ליברובסקי

8.5.2007 / 11:35

ברשות השידור מתכוונים לבטל את משרת הכתב בבירת ארה"ב עם חזרתו של ירון דקל לארץ. דקל עצמו מועמד להגשת "הכל דיבורים"



לאחר סיום תקופת שירותו של שליח רשות השידור בוושינגטון ירון דקל, מתכוונים בערוץ לבטל את המשרה היוקרתית. דקל יסיים את תפקיד הכתב בבירת ארה"ב באוגוסט הקרוב, תפקיד אותו מילאו בעבר עיתונאים מוערכים כנסים משעל, אריה גולן, יעקב אחימאיר וחיים יבין. לבכירים ברוממה יש שלושה חודשים להחליט האם בכל זאת יהיה לערוץ הציבורי שליח במוקד ניהול העולם.

הסיבה לביטול, כמובן, היא כלכלית. עלות החזקת הכתב בנוסף לעלות של כל יציאה שלו לכתבה היא גבוהה מאוד לרשות. על פי גורמים ברשות, מנהל חטיבת החדשות ניצן חן התבטא בנושא כך: "עדיף שדקל יישב בבית קפה מאשר שייצא לשטח, זה עולה לנו יותר מדי". בשיחה עם וואלה! ברנז'ה הכחיש חן את האמירה: "לאור הקיצוצים והעובדה שאין תקציב לחטיבת החדשות, כל כתבה יזומה של השליח בוושינגטון מצריכה אישור שלי ולפי הצורך גם אישור מהמנכ"ל מוטי שקלאר. דקל מבצע סיקור שוטף באמצעות וידאו קונפרנס ושידורי לווין אך הוא מוגבל בשימוש בהפקה מקומית בשל העלות הגבוהה ומצב הקופה הריקה".

דקל עבד בגלי צה"ל ושימש כתב משטרה, משפט ומפלגות. בתקופת הקמת ערוץ 2 כיהן ככתב מפלגות ומשם עבר לתפקד כפרשן בערוץ 1, אשר מטעמו יצא ב-2002 לארה"ב. בקיץ הקרוב יסתיים כאמור חוזה העסקתו בוושינגטון.

מועמד להחלפת גבי גזית?

גורמים ברשות העלו את שמו של דקל החוזר כמועמד להחלפתו של גבי גזית בתכנית "הכל דיבורים", לאחר שהאחרון עזב את רשות השידור באופן סופי. אולם כרגע נמנעים ברשות מלהחליט בנושא.

גורמים בערוץ העלו את האפשרות כי נתן גוטמן, בעבר שליח הארץ בוושינגטון וכיום כתב העיתון היהודי-אמריקאי forward, יתגבר את הערוץ באירועים מיוחדים וישמש על תקן כתב פרילנס. גוטמן עצמו אמר לוואלה! ברנז'ה כי טרם נעשתה אליו שום פניה בנושא.

מרשות השידור נמסר כי "ירון דקל חוזר לארץ בסוף אוגוסט. עד אז תתקבל החלטה מה יהיה בהמשך ומי יחליפו". ברשות הוסיפו כי "נשקלת האפשרות לבטל את משרת הכתב בוושינגטון משיקולים כלכליים". את תגובתו של דקל לא ניתן היה להשיג עד שעת פרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully