וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנו פועלים למען מעמד ועתיד טוב יותר לעיתונאים"

ליאור ליברובסקי

13.5.2007 / 0:46

מעל 100 עיתונאים בהם כתבים, משכתבים גרפיקאים וצלמים עובדי הארץ, השתתפו ביום שישי בכינוס להקמת וועד עובדים של העיתון

"מדובר באירוע חשוב והיסטורי" כך הגדירו מארגני התאגדות העיתונאים בעיתון הארץ, את הכינוס להקמת ועד עובדים, שהתקיים ביום שישי בבית סוקולוב בתל אביב. מעל 100 כתבים, עורכים וצלמים נכחו בכינוס בהם גם עורכים וכתבים בכירים: בני ציפר, עורך מוסף תרבות וספרות, דרור משעני, עורך מוסף ספרים, כתבי העיתון: רותי סיני, יובל יועז, רן רזניק, מרון רפפורט, המעצב הגרפי של העיתון ערן וולקובסקי ועוד.

המספר הרב של העיתונאים שהגיע מאפשר כעת לעובדי הארץ להתחיל בהליך הפרוצדורלי של בקשה מאגודת העיתונאים להקים ועד עובדים: הליך שדורש חתימות של מעל לשליש מספר העובדים על טפסי האגודה.

עובדי העיתון, בהם כתבת הארץ רותי סיני דיברו בכנס על הצורך בהתאגדות ועל הכירסום במעמדם של העיתונאים לאורך השנים.

"כבר כמה שנים טובות לא היה כנס כזה של מעל מאה עיתונאים שהתכנסו יחד כדי להתאגד", אומר עובד העיתון, "הועד לא מוקם רק בגלל אירועי העבר, אלא בשביל העתיד. בעבר היו הרבה התרחשויות שפגעו בעובדים: שכר נמוך, קיצוצים, צעדים חד צדדיים, דברים שקורים בכל עיתון. אנחנו פועלים למען מעמד ועתיד טוב יותר לכלל העיתונאים".

אגודת העיתונאים תומכת

ועד אגודת העיתונאים בירושלים הביע היום תמיכה נחרצת במאבקם של עיתונאי הארץ ו-TheMarker. האגודה מציינת לשבח את הכינוס ורואה בו צעד ראשון בדרך הקשה להשבת האיגוד למקצוע העיתונאי ובעיקר בענף העיתונות הכתובה. זאת לאחר שרוסק בהתמדה ובשיטתיות על ידי המוציאים לאור ובעלי הזיכיונות בכל ענפי התקשורת.

הועדה המקצועית והועדה המשפטית של אגודת העיתונאים בירושלים קוראות לעיתונאים שנטלו חלק בכינוס ומקום מושבם בבירה – להצטרף מיד לאגודת העיתונאים. במידה ותבוא בקשה לסיוע וייעוץ בשלבי הקמתו של הועד – האגודה תיענה בחיוב.

(עדכון אחרון 12:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully