וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתירה למאבק הסטודנטים

ליאור ליברובסקי

14.5.2007 / 10:48

ידיעה בהארץ על שכר הסטודנטים בישראל הביאה נתונים שסותרים את מאמר המערכת. רונן זרצקי: "מאמר המערכת נכתב במנותק מהחדשות"

עיתון הארץ פירסם אתמול ידיעה של כתבת העיתון תמרה טראובמן לפיה שכר הלימוד בישראל הוא מהגבוהים בעולם והסיוע שמעניקה מדינת ישראל לסטודנט הוא מהנמוכים בעולם.

הידיעה הזו מתפרסמת שבוע בלבד לאחר שבהארץ פורסם מאמר מערכת שהביא טענות הפוכות. בקטע שכותרתו "לחזור ללימודים", דרשה המערכת ממנהיגי הסטודנטים "לרדת מהעץ". במאמר נכתב: "לא מעניינת אותם (את הסטודנטים ל.ל) העובדה שהם מקבלים כבר עכשיו מהמדינה מוצר מסובסד בקנה מידה עצום. הם מממנים דרך שכר הלימוד רק 16% מתקציב האוניברסיטאות, בעוד שהמדינה מממנת 70% ממנו. 14% האחרים מגיעים מתרומות ומהכנסות של האוניברסיטאות. לסטודנטים גם לא אכפת שמדינות מערביות רבות, עשירות מאתנו, מעלות את שכר הלימוד האפסי שהיה נהוג בהן - כי גם אצלן הגיעו למסקנה שיש לשים גבול לרמת הסבסוד."

ראש מחלקת החדשות בהארץ, רונן זרצקי, ניסה להסביר את ההבדלים המפליגים בין חלקי העיתון: "יש קבוצה שמתכנסת מדי יום במנותק ממה שקורה במערכת החדשות כדי לכתוב את מאמר המערכת. אנחנו לא מתאמים את כתבות החדשות בעיתון לפי מאמרי המערכת. לפעמים הכתבות תואמות את מאמרי המערכת ולפעמים לא. זה קרה בעבר ויקרה בעתיד. זה לא עניין מבחינתנו".

עורך עיתון הארץ, דיוויד לנדאו אמר לוואלה! ברנז'ה: "המאמר התבסס על ניתוח מושכל ונבון של המצב החברתי כלכלי במדינה ועל ההערכה המפוכחת של האפשרויות מול המטלות החברתיות, ביטחוניות ואחרות הרובצות על המדינה.

"אני אחראי למאמרי המערכת וגם את זה כתבתי בעצמי. חזקה על ועדת שוחט שבאה לתמרץ את הסטודנטים שאין ידם משגת ולא לסבסד את אלה שידם משגת, שעשתה את מלאכתה נאמנה.

בהתייחסותו לסתירה בין הנתונים שמביאה טראובמן בכתבתה לבין מאמר המערכת אומר לנדאו: "המגמה היא בכל העולם, כולל בחלק מהמדינות בכתבה של תמרה, גם במדינות המתקדמות ביותר מתקשים לעמוד בנטל של השכלה חינם לכל מאן דבעי. לדוגמא אנגליה, עשרות שנים ההשכלה שם הייתה בחינם ובשנים האחרונות, ממשלה סוציאליסטית החליטה על הלוואות לעניים וגבייה מהעשירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully