וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר לניוזקו לתבוע 31 מיליון שקל מבן צבי

כרמל בן צור

15.5.2007 / 18:36

בכך נענתה בקשת החברה לתקן את כתב התביעה. בית המשפט: "יש לאפשר לניוזקו להעלות את טענותיה הכספיות"

בית המשפט המחוזי בתל אביב נענה לבקשתה של חברת ניוזקו, שבבעלות המיליארדר היהודי אמריקאי שלדון אדלסון, והתיר לה לתקן את כתב התביעה שהגישה נגד קבוצת הירש מדיה שבבעלותו של איש העסקים שלמה בן צבי על ידי הוספת תביעה כספית בסך של כ-31 מיליון שקל. זאת, במסגרת המאבק על השליטה בעיתון "ישראלי" המופץ בחינם במקומות ציבוריים.

הבקשה לתיקון כתב התביעה הוגשה לאחר שניוזקו הודיעה כי החליטה להשלים עם קביעת בית המשפט ועם עמדת הירש מדיה לפיה ההסכמים בין ניוזקו, העיתון ובן צבי בטלים. לפני הגשת הבקשה באמצעות עוה"ד יורם דנציגר ואמיר שרגא, ביקשה ניוזקו להוסיף לתביעתה פרק חלופי, בהנחה שעמדתה של הירש מדיה בדבר הודעת הביטול תתקבל כפי שאכן אירע. בפרק זה, ניוזקו דורשת את השבתם של סכומים אותם היא העבירה לטענתה לעיתון - סכומים המסתכמים ביותר מ-31 מיליון שקל.

רשם בית המשפט המחוזי בעיר, שמואל ברוך, קבע כי מדובר בתובענה שחרף ריבוי ההליכים בה מצויה בשלב מקדמי ביותר. ברוך ציין כי הוא מסכים עם עמדתו של בן צבי לפיה ניכר כי ניוזקו התקשתה לגבש עמדה ברורה - עובדתית ומשפטית - ביחס להליכים ולמערכת היחסים החוזית עם בן צבי.

עם זאת, קבע ברוך כי לאור השינויים הדיוניים ובשים לב לעובדה שבסופו של הליך נותרה התובענה בלי העיתון, המוצא לאור עד היום על ידי בן צבי, "הרי שבהחלט יש לקבל את העמדה הלכאורית, לפיה יש לאפשר לניוזקו להעלות את טענותיה הכספיות", כלשונו.

הרשם הדגיש כי הטענות הכספיות אינן חדשות, וכי חלקן התגבשו רק לאחר הגשת התביעה וכתולדה מהליכי הביניים. יחד עם זאת, ציין ברוך שניתן היה לחסוך במידת מה את הטלטלה הדיונית בתיק ולכן הוא הורה לניוזקו לשלם לבן צבי בתוך כשבועיים שכר טרחת עו"ד בסך 15 אלף שקל.

בבקשה לתיקון כתב התביעה, השתלחה ניוזקו בבן צבי וכתבה בין היתר כי "הכמות המודפסת של עותקי העיתון ירדה דרמטית בשבועות האחרונים. מספר העותקים המודפסים פחת לכ-40 אלף עותקים ליום בלבד. מהדורת אחר הצהריים של העיתון בוטלה. בכך, גרמו המשיבים לנזק מהותי לעיתון והפכו אותו מעיתון בעל תפוצה רחבה וארצית - כ-200 אלף עותקים ביום בשתי מהדורות - לעיתון בעל תפוצה שולית כמו של מקומון בעיר בינונית", נכתב בבקשה.

צבי וילדר, דוברו של בן צבי, מסר בשעתו כי "לאחר שמר שלדון דירדר את עיתון 'ישראלי' לשפל, הצליח בן צבי לשקם את העיתון, להחזיר אותו למצבו הקודם של שתי מהדורות יומיות והחל מיום חמישי שעבר - גם ל-170 אלף עותקים ביום. צר לנו שבמקום להתעסק בענייניו שלדון ממשיך בהשמצות לא מבוססות. עיתון 'ישראלי' ימשיך לצמוח ובתקופה הקרובה אף ירחיב את מספר העמודים ואת התפוצה היומית ויחזק את מעמדו כעיתון השני בתפוצתו בישראל".



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully