וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה כמוות

ליאור ליברובסקי

24.5.2007 / 13:41

אגודת העיתונאים בירושלים קוראת לקולגות ברחבי העולם להפעיל לחץ לכך שכניסת עיתונאים לעזה לא תסתיים במוות בטוח

ועד אגודת העיתונאים בירושלים מגנה את הפיכת העיתונאים הפועלים ברצועת עזה ליעדי מטווח של חמושים וקורא לרשות הפלסטינית לוודא כי לא יהפכו לקרבנות האנרכיה הגוברת ברצועה.

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית והזרה ירו אלמונים למוות בכתב העיתון פלסטין סולימאן אל-עשי. באותה תקרית נרצח גם עובד אחר של העיתון, מוחמד עבדו. עיתונאים אחרים נעצרו, עוכבו, נחטפו, הפכו יעד לירי ואיומים או הותקפו ברצועה. בימים האחרונים נחטף מנהל תחנת הטלוויזיה של אבו-דאבי בשטחים, עבד א-סלאם אבו-עסכר. הוא הוכה, נחקר בעינויים ולאחר שחרורו נזקק לטיפול רפואי.

בהתקפות של חמושים ברצועה ניזוקו משרדים של כלי תקשורת ובהם 'אל-ג'זירה', 'רויטרס' ואחרים. במהלך קרבות בין הפתח לחמאס התאספו עשרות עיתונאים בחדר אחד, באולפני סוכנות הידיעות "רמאתאן", הממוקמים בבניין רב-קומות בעזה, סמוך לביתו של בכיר פתח. במשך שעות ספג המשרד אש של חמושי חמאס אשר מנעו מהעיתונאים לצאת מהבניין שהחל לבעור.

כלי תקשורת בינלאומיים רבים הוציאו הימים האחרונים את כתביהם הזרים וגם המקומיים מרצועת עזה וסיקור האירועים הפך כמעט לבלתי אפשרי.

שלומי אלדר, כתב ערוץ 10 בעזה בארבע השנים מספר על המצב הבלתי אפשרי ברצועה היום: "הצבא לא מאפשר להיכנס לרצועה, אך גם אם היה אפשרי אף עיתונאי ישראלי שפוי לא נכנס בשל המצב שם והסיכוי הגבוה לא לצאת משם בחיים. בעבר נלחמתי נגד צה"ל שיתיר לעיתונאים כניסה לרצועה אך המצב היום שונה. מאז שהתחילה מלחמת האחים בעזה המצב מסוכן מאוד ואפילו עיתונאים פלשתינאים מספרים לי שהם לא יוצאים מהבית בשל הפחד לחיסול חשבונות".

האגודה קוראת לארגוני העיתונאים בעולם להפגין סולידריות עם העיתונאים המדווחים מרצועת עזה ולהפעיל לחץ על הרשות הפלשתינית להגן עליהם. אלדר מצטרף לקריאה זו ומוסיף כי יש לפעול להחזרת אלן ג'ונסטון, העיתונאי הבריטי שנחטף לפני חודשיים ברצועה וגורלו לא ידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully