וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק לבני הודח רישמית

ליאור ליברובסקי

27.5.2007 / 12:34

האם הוסר המכשול למינויו של רפי גינת לתפקיד מנכ"ל חברת החדשות? יו"ר הדירקטוריון של החברה, וכן חברת הדירקטוריון רחל בן ארי הודחו

יו"ר דירקטוריון חברת החדשות, יצחק ליבני וחברת הדירקטוריון רחל בן ארי הודחו היום באופן רישמי. ההחלטה בעניין בן ארי עברה במועצה על חודו של קול, ברוב של שישה נגד חמישה. ברשות מדגישים כי לבני ובן ארי לא הודחו, וכי כהונתם הסתיימה.

בישיבת מועצת הרשות השניה נבחר דר' יהודה לנקרי, לשעבר חבר כנסת ושגריר ישראל באו"ם, כיושב ראש הדירקטוריון החדש של חברת החדשות. דב גולדנברג, מנכ"ל החברה למתנ"סים, נבחר כחבר בדירקטוריון.

כהונתו של יו"ר דירקטוריון חדשות 10, אהוד גרוס הוארכה. אבישג אלטובי, מנכ"ל עיריית באר שבע, תצטרף אליו כחברת דירקטוריון.

גורם ברשות השניה אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי לבני לא עמד בקריטריונים שהוצבו בפניו והביא את חברת החדשות לגירעון של 13 מילון שקלים: "האחריות רובצת על כתפו של לבני, כמו על המנכ"ל היוצא, שלום קיטל". על פי אותו גורם סיבה נוספת לאי הארכת הכהונה היא זליגה של תכנים בידוריים לחדשות במטרה לקדם תכנים של הזכייניות קשת ורשת: "בעניין זה זכור לרע במיוחד אייטם בן מעל שלוש דקות במהדורת החדשות שקידם את ספרם של אייל קיציס וטל פרידמן. סיבה נוספת היא שאין מספיק פלורליזם חברתי במהדורה והיא משמרת סטריאוטיפים בחברה הישראלית."

העליון יהפוך את ההחלטה?

בית המשפט העליון קבע ביום חמישי שכל החלטה של מועצת הרשות השנייה להחליף את יו"ר דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2, יצחק לבני, הינה הפיכה. נקבע כי החלטת המועצה בעניין זה עשויה להשתנות בהתאם להכרעה סופית של בג"צ בעתירה שהגישו חברי הכנסת שלי יחימוביץ', אריה אלדד ורן כהן.

שלי יחימוביץ' אמרה היום לוואלה! ברנז'ה: "הרשות השנייה מועלת באמון הציבור ומשרתת את האינטרסים של הזכיינים ובעלי ההון במקום האינטרס של הציבור. בפועל אי הארכת כהונתם של לבני ובן ארי תוך שהתנגדותם למינוי גינת ברורה וידועה היא בשרותם של בעלי ההון שמעוניינים למנות מועמד מטעמם".

ח"כ רן כהן אמר היום לוואלה ברנז'ה:"לבני הודח לא משום שלא היה מוצלח, אלא מתוך כוונה לתפור את משרת המנכ"ל על פי רצון הגבירים. לכן הדבר פסול מכל וכל. בכוונתנו להמשיך את המאבק בכל המישורים- המשפטיים, הציבוריים והפרלמנטריים".

כהן לא קונה את טענות הרשות כי תם זמנו של לבני. "על הכישורים והידע של לבני בתקשורת אין חולק. לא תפקידי לחלק לו מחמאות אך הוא ראוי להם. שני האנשים שנמצאים על תקן נציגי הציבור הודחו, אז ברור שההדחה נועדה לבחירת מנכ"ל נוח לזכיינים. זה בלתי נסבל מכל בחינה ונאבק בכך."

ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לדון מחר בהתערבות בעלי ההון במינוי מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2.

מהרשות השניה נמסר: "המועצה מוחה על כך שאנשי ציבור ממגזרים שונים מנסים להתערב בעבודתה, בניגוד גמור לתכליתו של חוק הרשות השנייה בדבר הגנה על עצמאות ואי תלות המועצה. המועצה משוכנעת כי הדירקטורים החדשים ישקלו באופן עצמאי וענייני ותוך שקילת האינטרס הציבורי, כבכל נושא אחר. עוד יצוין כי הוצע למר לבני ולעו"ד בן ארי להאריך את כהונתם בתקופה קצרה כדי לאפשר השלמת תהליך מינוי מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 אך הם סירבו."

נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה: "המועצה מודה למר לבני ולגב' בן-ארי על עבודתם הציבורית בחברת החדשות. המועצה מינתה נציגי ציבורי ראויים שיביאו לידי ביטוי את השקפת עולמה של המועצה. מינוי נציגי הציבור החדשים יוביל את חברת החדשות של ערוץ 2 למציאות אחרת."

בכיר ברשות השניה אמר בתגובה לדברים כי מעולם לא הוצע ללבני להאריך את הקדנציה על מנת להשלים את הליך מינוי מנכ"ל חברת החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully