וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איכות (סביבה), היא לא מילה גסה

ליאור ליברובסקי

27.5.2007 / 15:33

לוח הקיץ של ערוץ 10 ידידותי לכדור הארץ, וידידותי גם לצופה. Live earth, סרטים וסדרות בנושאי איכות סביבה וכמובן גם שעשועונים

ערוץ 10 מאמץ את טרנד איכות הסביבה ויעמיד סדר יום ירוק במרכז עונת הקיץ הקרובה שלו, שתחל כבר בחודש יוני. התכנים המשודרים בערוץ, האריזה הגרפית חדשה והתנהלות הארגון כולה, יהפכו ידידותיים לסביבה. לוואלה! ברנז'ה נודע כי ההצטרפות של ערוץ 10 לטרנד איכות הסביבה היא כחלק ממגמה של רשתות הטלוויזיה שבבעלות חברת ניוז קורפ של העיתונאי רופרט מרדוק, בעל השליטה ב-9% ממניות ערוץ 10.

יריית הפתיחה הרשמית לאימוץ האג'נדה הירוקה תיראה על מסך ערוץ 10 ב-5.6, יום איכות הסביבה הבינלאומי. הערוץ יעביר את "טקס הגלובוס הירוק" בו יוענקו אותות הגלובוס הירוק לאישים שהשפיעו בשנה החולפת על מצב הסביבה בישראל. בטקס גם יוכרז ציון לגנאי: הגלובוס השחור. לאורך כל יום השידורים יעסקו תוכניות הערוץ בנושאי איכות הסביבה. התכנית "לונדון את קירשנבאום" תשודר בשידור חי מבית דני, שם יתקיים הטקס.

סרטו של העיתונאי האמריקאי זוכה פרס הפוליצר תומס פרידמן, "Addicted to Oil" ("מכורים לנפט"), ישודר ב-8.6. פרידמן יוצא למסע ברחבי ארצות הברית ומוכיח שניתן כבר היום לעשות שימוש באנרגיות נקיות ולעצור את תהליך התחממות כדור הארץ.

אושרת קוטלר תגיש ב-30.6 משדר מיוחד בנושא איכות הסביבה: "סוף העולם?". במשדר תבדוק קוטלר אם אכן סוף העולם קרב, מהם המזהמים העיקריים ומהן ההתפתחויות בתחום בישראל ובעולם.

הערוץ גם רכש את זכויות השידור למופע ה "Live Earth" המופע יתקיים בשבת ה 7.7.07 החל משעות הצהריים ויופיעו בו מיטב אמני העולם: מדונה, רוג'ר ווטרס, פוליס, בון ג'ובי, רט הוט צ'ילי פפרס, הביסטי בויז, דוראן דוראן ועוד. המופע יתקיים ב 7 מוקדים בעולם: ניו-ג'רזי, לונדון, שנחאי, יוהנסבורג, סידני, טוקיו וריו דה ז'נרו. וישודרו בשידור ישיר ב-120 רשתות שידור ברחבי העולם, ומטרתם לעורר מודעות לשינויי האקלים בעולם. ההכנסות יוקדשו להקמת קרן שתיאבק בשינויים אלו.

את השידור בישראל יגישו כוכבי ערוץ 10 ועל הבמה בכיכר רבין יופיעו יוצרים וזמרים מן השורה הראשונה בישראל שיתגייסו לקידום הנושא. המופע הבימתי נרקם בשיתוף פעולה בין ערוץ 10 לעיריית ת"א ויחל כבר בערב שבת (יום שישי) ה 6.7 בכיכר. במתחם הירוק ייבנו מתחמי פעילות 'סביבתיים' כמו יריד אופנה ידידותית לסביבה, יריד אוכל אורגני, מתחמי פעילות יצירתית לילדים ועוד.

עוד תשודר בערוץ סדרת תחקירים דוקומנטרית "המים" (שם זמני), שתבקש לברר לעומק מה יש במים שאנחנו שותים, שאיכותם נחשבת לאחת הירודות בעולם המערבי, וכיצד יתכן שמדינה מדברית צחיחה ודלה במקורות מים כמו ישראל מתעקשת להמשיך לזהם ולחסל במו ידיה את כל מאגרי המים שעוד נותרו ברשותה.

מנכ"ל ערוץ 10 מודי פרידמן מסר: "מאחר והטלוויזיה המסחרית היא גורם תודעה מרכזי ומאחר ומעטים הארגונים המסוגלים להגיע למאסה כה גדולה של אנשים ובאמת להשפיע, יש בכוונתנו לנצל את מירב כוחנו בכדי להעביר לציבור את המסרים החשובים במאבק לשמירה על איכות הסביבה".

ויש גם שעשועונים ודוקו

עוד תכניות שיעלו בלוח הקיץ של הערוץ: "טוב שבאת", שעשועון של מערכונים מאולתרים שינחה מוני מושונוב, "מסדר זיהוי" שעשועון בהנחיית שלמה בראבא בו ינסו המתמודדים לנחש מי הם בעלי המקצועות המופיעים לפניהם, המופע החי של נמרוד הראל ואיה קרמרמן, שף נולד, ותכנית השידוכים של גלית גוטמן. והסדרה הדוקומנטרית של מיקי חיימוביץ' שהתלוותה אל זוגות המנסים להרות.

לציון 40 שנה למלחמת ששת הימים תעלה הסידרה "שישה ימים ביוני" ובה קטעי ארכיון נדירים שלא שודרו מעולם ועדויות של מעורבים במלחמה. בגירסה האינטרנטית של הסידרה ניתן יהיה לצפות גם ב-וואלה! 1967.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully