וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כי גם להם מגיע

ליאור ליברובסקי

3.6.2007 / 1:38

אורי אורבך הבין שגם הרדיו זקוק לקצת אבק כוכבים, אז הוא יזם את "התחנה הבאה", כנס הרדיו הראשון שיפתח היום בחיפה. ראיון

"התחנה הבאה", כנס הרדיו הראשון של ישראל יפתח הערב בחיפה. בכנס ישתתפו כל תחנות הרדיו: קול ישראל, גל"צ, התחנות האזוריות ותחנות רדיו הפועלות בחוגי תקשורת במכללות.

בתכנית הכנס סימפוזיונים ודיונים בחמישה נושאים שונים: הרדיו הציבורי מול הרדיו המסחרי, תחנות הרדיו האזוריות, ה-Play List, תכניות הבוקר קובעות סדר יום, והרצאת אורח של ראינה קונסטנטינובה, מנהלת אגף הרדיו באיחוד השידור האירופי (EBU). עוד ידונו השפה ברדיו והרדיו הדיגיטלי. במהלך הכנס ישודרו ממנו מספר תכניות ויוענקו פרסים לאנשי הרדיו: עמליה רוזן, דן כנר, נילי אמיר, אביעד קיסוס וטל ברמן.

מי שיזם והגה את הכנס הוא העיתונאי ואיש גל"צ אורי אורבך.

מאיפה נולדה היוזמה לכנס?

"אני מרגיש כבר שנים שישנו פער לא מוסבר בין הרדיו לטלויזיה, פער בין החשיבות להכרה בחשיבות שהיא קטנה כלפי הרדיו, למרות שאין נושא כמעט על סדר היום הציבורי שלא מגיע מהרדיו. תכניות האקטואליה המובילות והמשפיעות ברדיו, המוזיקה צומחת מהרדיו בישראל. כמו כן, אין ביקורות רדיו כמעט, לעומת ביקורת הטלויזיה הענפה בעיתונים ובאינטרנט. לכל אלה בא הכנס לתת מענה.

"החלטנו שגם לרדיו מגיע יום חג. אבל קודם כל זאת הזדמנות להכיר בין אנשי הרדיו, שלא מכירים אחד את השני. בטלויזיה עושים מסיבות פתיחה לעונה, אמצע העונה וסופה. וזה רק על 13 פרקים. ברדיו עונה זה 12 שנה ואין שם מספיק מסיבות כנראה. מין יפהפייה נרדמת שצריך להעיר."

למה דווקא בחיפה?

חיפה היא קצת כמו הרדיו. לא ת"א, בצד, קצת רחוק. מה כבר יש לעשות שם? אבל כשבאים אומרים שזה כמו חו"ל. נתנו מרחב בכנס הזה להרבה תחנות, כולל רוב האזוריות , לא התקמצנו ונתנו במה לכולם אין לזה סוף וזה רק מוכיח שצריך היה ליזום את הכנס הזה.

למה לדעתך הטלויזיה נחשבת יותר מרדיו?

"ברדיו פחות נוצץ. אנשים חיים מהיד לפה. בטלויזיה יש יותר כסף ולשם מגיעים הכוכבים, כי היא מציעה יותר."

מהי זכות הקיום של הרדיו היום?

"זכות קיומו הוא מכך שאין לו תחליף. עניין של שפה, צורת הדיבור, הגיית העברית, הסלנג נכנס לעניינים, המלל הרבה יותר אינטנסיבי. גם הטעמים שונים יותר, במוזיקה ובכלל, מגוונים יותר ומשפיעים על הקהל. עלתה טענה שהאינטרנט מייתר את מבזקי החצי. הקדישו לכך מחשבה. גם האייפוד זה סוג של איום. אבל הרדיו הוא המלך בשני מקומות עיקריים, הרכב ומקום העבודה."

ארקדי גאידמק, סוף סוף משלם לאנשי רדיו, מה דעתך על זה?

"ברור שאם יתחילו לשלם ברדיו זה ישתפר ויהיה טוב באופן כללי. עובדי תחנות הרדיו הם עם עבדים מזי רעב. אנשים מנוצלים, מחכים בתור, אין שם כסף. זה לא שבעקבות גאידמק אנשים פתאום ישלמו המון ברדיו אבל טוב שנכנס כסף."

מה לדעתך העתיד של הרדיו בישראל?

"האקטואליה תשתנה לכיוון יותר חברתי לדעתי. גם התוכן ישתנה, יותר תרבות וכלכלה ופחות סלבס וגיא פינס. סדר היום המוזיקלי ישתנה ויתאים עצמו לצעירים עם נישות חדשות. אבל להם יש את הדרכים לצרוך מוזיקה אז בסופו של דבר מבוגרים יותר ימשיכו להקשיב לרדיו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully